مقالات

بررسی تصاویر دوربین آیفون 14 پرو

مقایسه دوربین آیفون 14 با 13

اگر مشتاقانه به آیفون 14 پرو جدید نگاه می‌کنید و نمی‌دانید که دوربین آن چقدر بهتر از مدل اپل قبلی شماست، ما پاسخ آن را می دانیم. با مقایسه تصاویر دوربین آیفون 14 و 13 بهتر می توان درباره کیفیت دوربین مدل جدیدتر نتیجه گیری کرد.

مشخصات دوربین آیفون 14 پرو در مقابل آیفون 13 پرو

در مطلب « مقایسه آیفون 14 با 13 » شما می‌توانید یک تفکیک کامل از آپشن های جدید مدل 14 پرو در مقایسه با مدل 13 پرو را مطالعه بفرمایید. اما درباره فرق دوربین این دو مدل باید گفت:

آیفون 14 پرو دارای دوربین اصلی جدید 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.78، تثبیت‌کننده اپتیکال نسل دوم و ویژگی‌های Deep Fusion، Smart HDR 4 و موتور فوتونیک جدید است. دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابر به آن اضافه شده است.

آیفون 13 پرو دارای سه دوربین 12 مگاپیکسلی در پشت است. دوربین اصلی دارای تثبیت کننده تصویر اپتیکال نسل قبلی اپل و دیافراگم f/1.5 می باشد، در حالی که تله فوتو دارای زوم اپتیکال 3 برابری است.
از نظر نرم‌افزاری، این گوشی همچنین دارای فناوری Deep Fusion و Smart HDR 4 است اما موتور Photonic جدید را ندارد. این دو گوشی از پردازنده‌های متفاوتی استفاده می‌کنند که A15 Bionic آیفون 13 پرو را تامین می‌کند و A16 Bionic در آیفون 14 پرو. در جلو یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی وجود دارد، اما 14 پرو دارای موتور فوتونیک و دیافراگم f/1.9 است.

دوربین اصلی آیفون 14 پرو در مقابل آیفون 13 پرو

وقت آن است که چند عکس را با یکدیگر مقایسه کنیم! تمام عکس‌ها با تنظیمات خودکار گرفته شده‌اند و برای عکس‌های حالت پرتره، برای تأیید سوژه بر روی صفحه ضربه زده شده است.

در نگاه اول، دو دوربین اصلی عکس‌های بسیار مشابهی می‌گیرند و ممکن است به نظر برسد که اپل هیچ تغییری نکرده است. با این حال، وقتی با دقت بیشتری نگاه می کنید تفاوت هایی وجود دارد که باعث فرق بین این دو دوربین می گردد. موضوعی که این روزها مورد بحث است اینست که آیا این تغییرات، واقعاً ارزش خرید آیفون جدید را دارند؟

مقایسه چند تصویر عکاسی شده با اپل

عکس اول از یک کانال است که در اواسط روز با آسمان ابری گرفته شده است. وضوحی در عکس آیفون 14 پرو وجود دارد که در عکس آیفون 13 پرو نیست. شاید در نظر اول مشخص نباشد اما با نگاه کردن به مسیر، آشکارتر است. نقاط فوکوس متفاوت هستند، به‌نظر می‌رسد که آیفون 14 پرو تمام صحنه را به تصویر می‌کشد و بیشتر آن را در کانون توجه قرار می‌دهد. همچنین کنتراست و تعادل رنگ سفید بهتری وجود دارد که وقتی به رنگ ابرها و آب نگاه می کنید قابل توجه است.

آیفون 14 پرو

دوربین آیفون 14

آیفون 13 پرو

این عکس که با زاویه باز از یک کلیسا گرفته شده ،تغییرات را بهتر نشان می دهد. تعادل رنگ آیفون 13 پرو بسیار طبیعی تر است. سطوح نوردهی آیفون 14 پرو موجب می گردد تا جزئیات در فضای اطراف کلیسا محو شود. این موضوع نشان می دهد در عکاسی زاویه باز با آیفون 14 پرو نیاز بیشتری به تنظمیات وجود دارد. با این حال، ابرهای خاکستری به ابرهای آبی رنگ آیفون 13 پرو ارجحیت دارند.

دوربین 14 پرو

عکاسی با دوربین 14 پرو

دوربین 13 پرو

زوم سه برابری آیفون 14 پرو در مقابل آیفون 13 پرو

اینجاست که مدل 14 پرو واقعاً قدرت خود را نسبت به مدل 13 پرو نشان می دهد. اپل واقعاً حالت زوم اپتیکال 3 برابر را تغییر داده است و عکس‌های بسیار برتری می‌گیرد. در تصویر ذیل، همه جزئیاتی که زوم اپتیکال 14 پرو می تواند آن را به تصویر کشد، در معرض دید قرار گرفته است. رنگ درخت و برگ‌ها، جزئیات چرخ جلوی ماشین، رنگ چمن در سمت چپ پایین عکس، و تم گرم کلی آن را نسبت به حالت سرد و غیرعادی بهبود بخشیده است.

آیفون 14 پرو

دوربین آیفون 14

آیفون 13 پرو

آیفون 14 پرو در مقابل آیفون 13 پرو: حالت پرتره

گرفتن انواع عکس های مختلف با حالت پرتره در هر دو گوشی، هیچ تغییر واقعی در تشخیص لبه ها نشان نمی دهد، زیرا هر دو دوربین خطوط و جزئیات را به طور موثر ثبت می کنند. تفاوت‌های بین عکس‌ها مشابه آن چیزی است که در تصاویر دیگر آزمایش کرده ایم. عموماً هر دو دوربین، در سطوح کنتراست و تعادل رنگی تفاوت‌های جزئی دارند.

نتیجه

همان طور که قبلاً هم ذکر شد نمی توان تغییرات محسوسی را برای آیفون 14 پرو ذکر نمود. با این حال برخی از ویژگی های آن به بالا بودن کیفیت این مدل جدید اشاره دارد. طرفداران و منتقدان این محصول جدید اپل اختلاف نظرهایی در خصوص دوربین آیفون 14 دارند. برخی تصاویر گرفته شده با 13 پرو را ترجیح می دهند و برخی بر کیفیت تصاویر 14 پرو تاکید دارند.

فروشگاه رویال کاور

برای خرید قاب گوشی آیفون می توانید مدل های متنوع و جدید را در سایت مشاهده بفرمایید.

به دلیل قیمت های مناسب و استثنایی رویال کاور ، می توانید هم زمان چند خرید را باهم انجام دهید!

سفارش شما در کوتاه ترین زمان بسته بندی شده و از طریق پست ارسال می گردد. 

انواع قاب گوشی با بهترین درجه کیفی عرضه می گردند.

از سایر لوازم جانبی موبایل« رویال کاور » دیدن فرمایید:

هندزفری گوشی ،، پاور بانک ،، فلش و رم ،، اسپیکر ،، باتری گوشی ،، شارژر گوشی و …

قاب RC 418 – SOLID COLOR

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
70,000 تومان

قاب ژله ای RC 409 – ANTI SHOCK

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
55,000 تومان

قاب عروسکی RC 408 – MILK COFFE

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
75,000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *