مقالات

خرید هارد اکسترنال با توجه به چند نکته مهم!

خرید هارد اکسترنال

اگر قصد خرید یک هارد خارجی (اکسترنال) را دارید، با تعداد مدل های متنوعی در بازار مواجه خواهید شد که انتخاب را برای شما سخت می کنند. ممکن است به نظر رسد که آگاهی از میزان ظرفیت مورد نیاز برای یک خرید ایمن و کارآمد کافیست! اما اینگونه نیست و شما باید اطلاعات بیشتری را در این خصوص جمع آوری نموده باشید. در این مطلب اطلاعات موردنیاز جهت خرید هارد اکسترنال مناسب را برای شما عزیزان به اشتراک گذاشته ایم.

موارد فنی جهت خرید هارد اکسترنال

برای خرید هارد اکسترنال ، ابتدا باید نوع آن را انتخاب نمایید. انواع هارد موجود در بازار به دو دسته اصلی ذیل طبقه بندی می شود:

  • SSD
  • HDD

هارد اکسترنال SSD

این مدل به دلیل تکنولوژی برتر به کار رفته در آن، از نظر سرعت، قدرت، کیفیت و طول عمر بهتر از نمونه HHD می باشد. به همین دلیل قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. از مزایای این هارد می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • در برابر ضربه مقاومت بیشتری دارند.
  • سرعت انتقال داده بالاتر است.

توجه : در صورتی که اطلاعات ذخیره شده روی هارد اکسترنال SSD برای مدت طولانی (بسته به مدل هارد بین سه ماه تا یکسال) مورد استفاده قرار نگیرند، آسیب خواهد دید.

هارد SSD

هارد اکسترنال HDD

تکنولوژی قدیمی تر به کار رفته در هارد HDD یعنی استفاده از صفحه دیسک‌ به منظور ذخیره اطلاعات موجب می گردد تا طول عمر، سرعت، کیفیت و قدرت کمتری در مقایسه با هاردهای SSD داشته باشند. با این حال از قیمت مناسب تری برخوردارند و مورد توجه اغلب کاربران قرار می گیرند. از معایب این هارد می توان به پاک شدن یکباره اطلاعات داخل آن به دلیل تمام شدن عمر مفید آن ها اشاره نمود. هم‌چنین، باید بدانید که این نوع هارد هم نباید به مدت طولانی بدون استفاده بماند. اگرچه حساسیت آن ها در برابر این موضوع کمتر از هاردهای SSD است؛ اما کنار گذاشتن آن‌ها به مدت طولانی ممکن است باعث از دست رفتن بخشی از اطلاعات ذخیره شده روی آن‌ها شود.

هارد HDD

ویژگی های یک هارد مناسب در هنگام خرید

میزان ظرفیت

دومین موردی که در هنگام خرید هارد اکسترنال باید به آن توجه نمایید، میزان ظرفیت آن است. در حال حاضر ظرفیت های متفاوتی نظیر 1TB و 2TB و … در بازار وجود دارد. انتخاب ظرفیت کاملاً به نیاز شخصی افراد بستگی دارد. لذا با توجه به میزان کاربرد هارد در زندگی شخصی یا کاری خود، میزان ظرفیت آن را تعیین نمایید.

اندازه هارد

در سال های گذشته، ابعاد و اندازه هاردهای اکسترنال بیشتر از نمونه های امروزی بوده است. از آنجایی که مهم ترین کارایی این محصول، قابل حمل بودن آن است، به همین دلیل ابعاد و اندازه این محصولات کمتر شده است تا جایجایی آن برای کاربران راحت تر شود. لذا در هنگام خرید هارد اکسترنال به اندازه و نوع کاربرد آن توجه نمایید.

خرید هارد اکسترنال

سرعت انتقال داده

این یکی از ویژگی های مهم هاردهای اکسترنال است که حتماً باید آن را درنظر بگیرید. سرعت انتقال داده هیچگونه رابطه مستقیمی با میزان ظرفیت آن ندارد. این بدان معناست که لزوماً هارد 2 ترابایت سرعت بیشتری از همتای 1 ترابایتی خود ندارد. به طور کلی هاردهای SSD سرعت انتقال بالایی در حدود 300 MB/s دارند. سرعت هاردهای HHD هم در مدل‌های معمولی به صورت تقریبی 5400 دور بر دقیقه است و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

مطلب پیشنهادی
گوگل درایو (Google Drive) ؛ یک برنامه کاربردی با فضای ذخیره سازی بی نهایت!

نوع پورت 

اگر سرعت انتقال داده برای شما حائز اهمیت است، باید در هنگام خرید هارد اکسترنال به نوع پورت آن توجه نمایید. معمولاً هاردهای اکسترنال از طریق درگاه‌های USB به سایر دستگاه‌ها متصل شده و به انتقال اطلاعات می‌پردازند. اگر این درگاه‌ بر روی لپ تاپ یا کامپیوتر رومیزی شما با درگاه هارد همخوانی نداشته باشد، حتی در صورت خرید بهترین هارد موجود در بازار نیز نباید انتظار سرعت بالا را از آن داشت.

درگاه‌های USB 2.0 قدیمی‌ترند و با کم‌ترین سرعت یعنی حداکثر 6 مگابیت بر ثانیه داده‌ها را انتقال می‌دهند. درگاه‌های USB 3.0 و USB 3.1 جدیدتر هستند و سرعت انتقال بالاتری دارند. این درگاه‌ها تا 10 گیگابیت بر ثانیه می‌توانند داده‌ها را جابه‌جا کنند؛ اما باز هم به پای درگاه‌های تاندربولت 3 نمی‌رسند که تا 40 گیگا بیت بر ثانیه اطلاعات را منتقل می‌کند. پس حتماً به نوع پورت هارد و سیستم خود توجه نمایید.

ویژگی مقاومت در برابر ضربه در هنگام خرید هارد اکسترنال

مقاومت کالا از دیگر ویژگی های قابل توجه به هنگام خرید هارد اکسترنال مناسب می باشد. این ویژگی خصوصاً برای افرادی که هارد خود را دائماً حمل می کنند از اهمیت بالاتری برخوردار است. همان طور که قبلاً نیز به آن اشاره شد، هاردهای SSD مقاومت بیشتری در برابر ضربه دارند؛ در مقابل هاردهای HDD باید با محافظ و کیف هارد اکسترنال پوشش داده شوند تا بتوانند در هنگام ضربه کمتر آسیب ببینند.

فروش حافظه خارجی

قابلیت رمز گذاری اطلاعات خود 

تعداد محدودی از هاردهای موجود در بازار، این امکان را فراهم می آورند تا به صورت سخت افزاری بر روی آن رمز بگذارید. برخی از مدل ها نیز از حسگرهای اثرانگشت یا سایر گزینه‌های امنیتی برای محافظت هرچه بیشتر از اطلاعات خود استفاده می نمایند. بنابراین اگر قصد نگهداری اطلاعات مهمی را دارید، می توانید از این مدل هارد با قابلیت رمز گذاری سخت افزاری استفاده کنید.

توجه : بهتر است بدانید اکثر مدل ها از ویژگی رمزگذاری به صورت نرم افزاری بهره مند هستند. بدین ترتیب می توانید به کمک برنامه های مخصوصی بر روی هارد خود رمز قرار دهید.

سفارش قاب گوشی به سادگی از طریق وب سایت رویال کاور

همگام سازی تجهیزات جانبی با مدل های جدید برندهای مطرح بازار ، از مهم ترین اهداف رویال کاور است. جالب است بدانید با ورود هر مدل گوشی جدید به بازار درصدد هستیم تا در سریع ترین زمان ممکن، تجهیزات جانبی آن را با قیمت های ایده آل و مناسب عرضه نماییم.

از محصولات متنوع ما دیدن فرمایید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *