مقالات

با گوشی هوشمند خود می توانید عکس های هنری ماکرو بگیرید!

عکاسی ماکرو با گوشی

عکاسی ماکرو یکی از جذاب ترین تکنیک های عکاسی است. این حوزه که طرفداران زیادی دارد، اکنون به حرفه پول سازی تبدیل شده است. لنزهای مخصوصی به بازار عرضه شده اند که بر روی دوربین های حرفه ای DSLR نصب می گردند اما از قیمت های بالایی برخوردار می باشند. ممکن است برای همه علاقمندان عکاسی ماکرو خرید دوربین های DSLR میسر نباشد.
خوشبختانه در حال حاضر راه حل های ساده تری برای عاشقان این حرفه وجود دارد: استفاده از گوشی های هوشمند
در صورتی که کمی خلاقیت چاشنی عکاسی ماکرو با گوشی هوشمند گردد، تصاویری خلق خواهند شد که دست کمی از دوربین های حرفه ای نخواهند داشت!

با گوشی های هوشمند هم می توانید عکس های ماکرو زیبایی ثبت کنید!

در سال 2022 گوشی های پرچم دار سامسونگ ، آیفون و شیائومی با ارائه مجموعه‌ای از فناوری‌های چشمگیر دوربین پا به عرصه رقابت گذاشتند. ترکیب امکانات تلفن همراه با لنزهای پیچیده خبر خوشایندی بود که علاقمندان به حوزه عکاسی سینماتیک و ماکرو را از پرداخت هزینه اضافی معاف می داشت. اکنون به لطف تکنولوژی های به کار رفته در تلفن همراه ، عکاسی و فیلمبرداری های خلاقانه با موبایل به یکی از داغ ترین سوژه های روز مبدل گردیده است.

عکاسی ماکرو چیست؟

به بیان ساده، ثبت تصاویر بسیار نزدیک از سوژه های کوچک را « عکاسی ماکرو » می گویند. ماکرو ، اغلب موضوعات دنیای طبیعت و صنعت تبلیغات مواد غذایی را پوشش می دهد. مثل ثبت تصویر قطره های باران روی یک برگ یا بال های پروانه ای زیبا یا شاید هم غذای خوشمزه یک سرآشپز معروف!

در تعریف دقیق تر ، سوژه یک تصویر ماکرو با بزرگنمایی 1:1 عکاسی می شود ، مشروط بر اینکه با استفاده از زوم اپتیکال یا دیجیتال به دست نیاید.

عکاسی ماکرو با گوشی

اصطلاح بزرگنمایی 

اصطلاح “بزرگنمایی” در زمینه عکاسی ماکرو بسیار به چشم می خورد، بنابراین اگر قصد ورود به این حوزه را دارید باید با این مفهوم آشنا شوید!
بزرگنمایی در واقع معیاری است که مقیاس سوژه شما را اندازه می‌گیرد – برخی از دوربین‌های تخصصی پیشرفته می‌توانند بزرگنمایی را تا حد اعلای 4:1 یا حتی 5:1 به اجرا در آورند که در آن سوژه پنج برابر بزرگ‌تر از آنچه در زندگی واقعی است به نظر می‌رسد. اما متاسفانه هنوز این قابلیت در تلفن های هوشمند امکان‌پذیر نیست.

عکاسی ماکرو با دوربین DSLR

عکاسی ماکرو با گوشی

اصطلاح فاصله کاری

در حالی که بزرگنمایی به اندازه سوژه روی صفحه نمایش اشاره دارد، فاصله کاری یعنی اندازه فاصله بین سوژه و سطح لنز شما! فاصله کاری یک عکس ممکن است متناسب با نوع عکسی که می‌خواهید بگیرید و همچنین لنز خاصی که استفاده می‌کنید متفاوت باشد.

برای مثال در بسیاری از دوربین‌های DSLR فاصله کاری توصیه‌شده تقریباً 6 سانتی‌متر است، در حالی که این اصطلاح برای عکاسی ماکرو در گوشی های هوشمند کمی متفاوت عمل می‌کند.

آیفون 13 پرو که در سال 2021 عرضه شد، دارای یکی از بهترین دوربین های ماکرو در صنعت تلفن همراه می باشد. این گوشی که به دوربین فوق عریض مجهز شده است می تواند از فاصله کاری 2 سانتی متری بر روی سوژه فوکوس کند. به طور مشابه، Honor 50 دارای یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی اختصاصی است که به شما آزادی آزمایش و یافتن فاصله کاری بهینه برای هر تصویر را می دهد.

عکاسی ماکرو با گوشی

نحوه گرفتن عکس های ماکرو با گوشی های هوشمند 

در صورتی که گوشی هوشمند شما به لنز ماکرو مجهز باشد ، ثبت تصاویر خیره کننده سریع و آسان است. در اینجا چند نکته برای بالا بردن کیفیت تصاویر وجود دارد:

1- ابتدا موضوع خود را مشخص کنید. اگر سوژه شما قابل تغییر می باشد (مانند آب یا حشره) ممکن است فقط چند ثانیه برای ثبت آن فرصت داشته باشید. پس با تمرین و تکرار ، سرعت عمل خود را بالا ببرید.

2- به هیچ عنوان زوم نکنید. استفاده از زوم اپتیکال یا دیجیتال برای برجسته کردن سوژه می‌تواند وضوحی را که در تصویر ماکرو بسیار مهم است به خطر بیندازد.

3- در عوض با تغییر دستی نزدیکی خود به سوژه، فواصل کاری مختلف را آزمایش کنید.

4- تنها به تک شات بسنده نکنید و از سوژه خود چندین مرتبه عکس بگیرید. با این کار حق انتخاب بیشتری خواهید داشت. (ممکن است در اولین عکس دست شما کمی بلرزد ، درنتیجه تصویر تار خواهد شد. اما در عکس های بعدی چنین اتفاقی نیفتد)

5- پس از ثبت و ذخیره تصاویر در گالری ، می توانید فرآیند ویرایش را شروع کنید. در بسیاری از تلفن‌های هوشمند ios و اندروید کنونی استفاده از برنامه های پیچیده ویرایش عکس میسر است. به سادگی می توانید عناصری مانند روشنایی، اشباع و تعادل رنگ را تغییر دهید و جلوه های هنری جذابی را به آن بیفزایید.

ویدئوی ماکرو چیست؟

همانطور که انتظار دارید، ویدیوی ماکرو اساساً گسترش عکاسی ماکرو به فیلم ویدیویی است. در یک فیلم ماکرو، سوژه ها تنها از فاصله چند سانتی متری از نزدیک ضبط می شوند و بار دیگر به نظر می رسد که طبیعت محبوب ترین کانون برای این نوع فیلم سازی است.

ثبت ویدیوی ماکرو برای مدت طولانی در دوربین‌های حرفه ای امکان‌پذیر بوده است، اما اخیراً به گوشی‌های هوشمند نیز انتقال پیدا کرده است. در واقع اولین گوشی‌های هوشمندی که قادر به گرفتن فیلم‌های ماکرو هستند، دو مدل از سری آیفون 13 می باشند – 13 پرو و ​​پرو مکس – و این به لطف چیپست های انقلابی است که این دو پرچمدار را تأمین می‌کند: A15 Bionic.

رویال کاور 

به طور حتم محافظت از گوشی های هوشمند گران قیمت در اولویت اول شماست. برای این منظور کاور و قاب های باکیفیت تا حدود زیادی می توانند از صدمات وارده به گوشی جلوگیری نمایند.

رویال کاور با عرضه مدل های باکیفیت و در عین حال فانتزی و جذاب نیاز بازار را برآورده می سازد. کلیه مدل ها با قیمت های مناسبی عرضه می گردند. این قیمت ها را در جای دیگری نخواهید یافت!

 انواع قاب گوشی :

خرید قاب گوشی آیفون  ،، خرید قاب گوشی هواوی ،، خرید قاب گوشی سامسونگ ،،  خرید قاب گوشی شیائومی ،، خرید قاب گوشی نوکیا و ..

لوازم جانبی موبایل :

هندزفری گوشی ،، پاور بانک ،، فلش و رم ،، اسپیکر ،، باتری گوشی ،، شارژر گوشی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *