مقالات

آیا خرید آیفون 14 ارزشش را دارد؟

مقایسه آیفون 14 با 13

ماه سپتامبر و رونمایی از یک آیفون دیگر! در حال حاضر آیفون 14 جدیدترین مدل از گوشی‌های هوشمند برند اپل می باشد. اگر سال گذشته آیفون 13 را خریداری کرده اید، احتمالاً به فکر ارتقای آن هستید یا ممکن است به این فکر افتاده اید که برای خرید گوشی به سراغ برند اپل روید.
با توجه به اینکه آیفون 13 هنوز به طور گسترده با قیمت کمتر در دسترس است، این احتمال وجود دارد که بپرسید آیا واقعاً به آیفون 14 نیاز دارید یا خیر؟ در مطلب ذیل با مقایسه آیفون 14 با 13 ، جزئیات این دو گوشی هوشمند اپل را بررسی می نماییم. پس از مطالعه این مطلب پاسخ سوال خود را خواهید یافت!

مقایسه آیفون 14 با 13 با جزئیات 

آیا بین آیفون 13 و 14 تفاوت زیادی وجود دارد؟ باید گفت صفحه نمایش ، پردازنده، مقاومت در برابر آب و ذخیره سازی در دو مدل یکسان است. اما قابلیت جدید نظیر «تشخیص تصادف» ، ارتقاء دوربین‌های جلو و عقب و یک «حالت اقدام» جدید برای کاهش لرزش ویدیوها به مدل سال 2022 اضافه شده است.

آیا آیفون 13 هم اندازه آیفون 14 است؟

اندازه صفحه نمایش 6.1 اینچی هر دو گوشی دقیقاً یکسان است، اما قاب مدل جدید کمی ضخیم تر می باشد و به این معنی است که قاب های آیفون 13 را نمی توان برای آیفون 14 استفاده کرد.

مطلب پیشنهادی
قاب سیلیکونی ، برازنده گوشی آیفون شماست!

طراحی به‌روزرسانی نشده است، بنابراین کیفیت ساخت، چیدمان دکمه‌ها و بریدگی یکسانی را در هر دو گوشی مشاهده می کنید. برخلاف دو نسل قبلی، امسال نسخه جدیدی از آیفون مینی وجود ندارد و اپل در عوض یک گزینه بزرگتر یعنی آیفون 14 پلاس 6.7 اینچی را ارائه کرده است.

صفحه نمایش ایفون 14 و 13

آیا آیفون 14 سریعتر از 13 است؟

آیفون 14 از تراشه A15 Bionic اپل استفاده می کند – این همان پردازنده بسیار چشمگیر آیفون 13 پرو سال گذشته است. لذا از نظر عملکرد، تفاوتی بین این دو گوشی مشاهده یا احساس نمی کنید. تنها رم از 4 به 6 گیگابایت افزایش یافته است. این موضوع افرادی را که به ارتقای نرم افزار آیفون 14 چشم دوخته بودند، ناامید می کند.

مطلب پیشنهادی
علت پخش نشدن برخی از فیلم ها در آیفون چیست؟ راهکار مناسب کدام است؟

عمر باتری و شارژ

در سال گذشته، جهش زیادی را در بهبود عمر باتری با عرضه سری آیفون 13 شاهد بودیم، اما آیفون 14 جدید عمدتاً همان عمر باتری نسل قبلی خود را ارائه می دهد. اپل می گوید آیفون 14 برای پخش ویدئو، 16 ساعت دوام می آورد (از 15 ساعت تخمین زده شده در آیفون 13) و برای پخش صدا 80 ساعت طول می کشد، کمی بیشتر از 75 ساعتی که از آیفون 13 می توان استفاده کرد. بنابراین می توان گفت افزایش طول عمر باتری در سری 14 دیده می شود، فقط نه آن طور که انتظارات را برآورده سازد.

اندازه باتری آیفون در نسل های مختلف :

14: 3279 میلی آمپر ساعت (1.6+ درصد نسبت به نسل قبلی)
13: 3227 میلی آمپر ساعت (14.6+ درصد نسبت به نسل قبلی)
12: 2815 میلی آمپر ساعت (9.4- درصد نسبت به نسل قبلی)
11: 3110 میلی آمپر ساعت (5.7+ درصد نسبت به نسل قبلی)

مطلب پیشنهادی
9 ترفند برای محافظت از باتری گران قیمت گوشی آیفون 13!

کیفیت صدا

یکی از بزرگ ترین پیشرفت‌ها در آیفون 13 بدون شک بلندگوهای قوی‌تر و غنی‌تر نسبت به سایر مدل ها بودند که کیفیت صدا را بهتر از سایر تلفن‌های موجود در بازار ارائه می‌کرد. همین امر در مورد آیفون 14 نیز صدق می کند و تغییر چشمگیری حاصل نشده است.

تفاوت بین دوربین دو مدل چیست؟

اگر تصاویر گرفته شده هریک از این دوربین ها را در کنار هم قرار دهید، به خصوص اگر در فید فیس بوک یا استوری اینستاگرام خود به آن ها نگاه کنید، تفاوت چندانی را متوجه نخواهید شد. اما این دلیل نیست که تغییراتی در آیفون 14 به وجود نیامده است. این تغییرات تا حدودی جزئی هستند.

مقایسه دوربین آیفون 14 با 13

کدام مدل برای سلفی بهتر است؟

پاسخ آیفون 14 است که دارای دوربین جلو ارتقا یافته با دیافراگم بازتر، تثبیت کننده و فوکوس خودکار نسبت به نمونه قبلی می باشد. این بدان معناست که نور بیشتری را جمع آوری می کند و به طور ایده آلی روی صورت فرد تمرکز می کند. به طور خلاصه ارتقای دوربین جلو، سلفی بهتر، تماس‌های Face Time بهبودیافته و ویدیوی بهتر از لنز جلویی، جزء تغییرات عمده آیفون 14 در مقایسه با آیفون 13 است.

مقایسه دوربین اصلی آیفون 14 با 13  

در دوربین پشت، یک بهبود جزئی دیگر نیز وجود دارد. دوربین اصلی جدیدترین آیفون 14 اکنون دارای دیافراگم سریع‌تر و اندازه سنسور بزرگ‌تر است که اساساً این لنز را با آیفون 13 پرو سال گذشته مطابقت می‌دهد. عکس‌های آیفون 14 بهتر هستند، اما ممکن است تشخیص آن برای بسیاری از افراد سخت باشد.

آیفون 13

آیفون 14

دوربین آیفون 14

« حالت اکشن » جدید ویدئو در مدل 14 یک پیشرفت خوشایند است که لرزش دست را هنگام راه رفتن یا دویدن به اطراف تثبیت می‌کند. این ویژگی در مدل‌های قدیمی‌تر آیفون وجود ندارد، بنابراین ما فکر می‌کنیم که یک نقطه فروش خوب برای آیفون جدید محسوب می گردد.

نتیجه – آیا خرید آیفون 14 ارزشش را دارد؟

با توجه به عدم وجود تغییرات زیاد میان دو مدل 14 و 13، این بدان معنا نیست که آیفون 14 جذابیت های خود را ندارد. به طور حتم هرفردی که جدیدترین و عالی‌ترین فناوری را می‌خواهد، چیزهای زیادی برای دوست‌داشتن آن پیدا می‌کند! اگر هنوز در مورد خرید آیفون 14 تردید دارید، شاید دو ویژگی این محصول نظر شما را تغییر دهد:

1- قابلیت شتاب‌سنج high-g برای سرویس جدید تشخیص تصادف
2- سلفی بهتر و ثبت جزئیات بیشتر تصاویر در نور کم

اگر این ویژگی ها شما را برای خرید آیفون 14 قانع نکرده اند و نمی خواهید هزینه زیادی را روی دست خود بگذارید، بهتر است به همان آیفون 13 خود اکتفا کنید. باید گفت تکنولوژی قابل توجهی را از دست نداده اید!

خرید قاب گوشی آیفون از رویال کاور

مدل های ساده و مینیمال یا طرح های فانتزی و انتزاعی قاب گوشی را در سایت « رویال کاور » خواهید یافت! تنوع محصولات زیاد است و رنگ بندی هر سری کامل می باشد.

« خرید قاب گوشی آیفون » با مناسب ترین قیمت و ارسال سریع

برای مشاهده سایر محصولات و خرید قاب گوشی ، به صفحات موردنظر ذیل مراجعه فرمایید.

 خرید قاب گوشی سامسونگ ،، خرید قاب گوشی هواوی ،، خرید قاب گوشی شیائومی ،، خرید قاب گوشی نوکیا و ..

 محصولات جانبی :

هندزفری گوشی ،، پاور بانک ،، فلش و رم ،، اسپیکر ،، باتری گوشی ،، شارژر گوشی و …

قاب RC 418 – SOLID COLOR

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
70,000 تومان

قاب ژله ای RC 409 – ANTI SHOCK

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
55,000 تومان

قاب عروسکی RC 408 – MILK COFFE

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
75,000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *