مقالات

چند راهکار برای افزایش طول عمر گوشی هوشمند

افزایش طول عمر گوشی

جالب است بدانید بر اساس تحقیقات انجام شده ؛ کاربران گوشی های هوشمند به طور میانگین روزانه حدود 80 بار گوشی خود را چک می کنند. یعنی هر 12 دقیقه یکبار! از گفتن “صبح بخیر” به مادر گرفته تا سفارش مواد غذایی از سوپرمارکت! در حال حاضر گوشی های هوشمند امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می دهند. پس جای تعجبی ندارد اگر بگوییم آمار 12 دقیقه یکبار به طور حتم به 3 الی 4 دقیقه کاهش یافته است! به همین منظور بهتر است با راه های افزایش طول عمر گوشی آشنا شوید! این موضوع کاملاً به نفع شماست تا بتوانید در هزینه های خود صرفه جویی کرده و از گوشی همراه خود به طور بهینه استفاده نمایید.

روش های افزایش طول عمر گوشی

به روزرسانی نرم افزار ، برنامه ها و اپلیکیشن ها

به طور منظم، نرم افزار و اپلیکیشن ها را به روز کنید و از تأخیر انداختن در این کار بپرهیزید. وقتی تلفنتان از شما درخواست به‌روزرسانی می‌کند، حتماً این کار را انجام دهید! به روزرسانی ، جدیدترین پیشرفت های امنیتی را ارائه می دهد، باگ ها را برطرف می کند و آسیب پذیری ها را رفع می نماید.

درست است که به‌روزرسانی‌ها راهی برای افزایش طول عمر گوشی هوشمند شما به شمار می روند، اما در نهایت به نقطه‌ای می‌رسید که تلفن همراه پس از دریافت جدیدترین به روزرسانی دیگر کارایی سابق را نخواهد داشت!
عمل آپدیت کردن تا جایی باید ادامه پیدا کند که سیستم عامل گوشی شما قابلیت لازم برای دریافت آن را داشته باشد. افزودن امکانات بیشتر ، قدرت پردازشی بیشتری را از سوی سیستم عامل می طلبد. به همین دلیل معمولاً با کند شدن گوشی و کاهش مدت زمان شارژ دهی مواجه خواهید شد.

از به روز رسانی نرم افزار پس از دو نسل خودداری کنید.

افزایش طول عمر گوشی

جلوگیری از ویروسی شدن جهت افزایش طول عمر گوشی

طبیعی است هیچکس عمداً برنامه ای را با ویروس یا بدافزار بر روی گوشی خود نصب نمی کند. توجه داشته باشید اگر برنامه ای مشکوک به نظر می رسد، آن را دانلود نکنید. اگر برنامه‌ای را دانلود کرده‌اید و اکنون گوشی شما در حال فعال شدن است، میزان استفاده از داده‌های برنامه را بررسی کنید تا مشخص شود که آیا این برنامه اطلاعات را به شخص ثالث ارسال می‌کند یا خیر.

آزادسازی فضای ذخیره سازی

راه دیگری که برای افزایش طول عمر گوشی هوشمندتان پیشنهاد می شود ، آزاد کردن فضای ذخیره‌سازی دستگاه تان با حذف برنامه‌هایی است که به ندرت یا هرگز از آن ها استفاده نمی‌کنید. همچنین می‌توانید با ذخیره عکس‌ها، ویدیوها و سایر فایل‌های مشابه خود در یک سرویس ذخیره‌سازی ابری، فضای گوشی را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

مطلب پیشنهادی
گوگل درایو (Google Drive) ؛ یک برنامه کاربردی با فضای ذخیره سازی بی نهایت!

جالب است بدانید چند بار در ماه خاموش کردن تلفن برای چند دقیقه به عملکرد بهتر آن کمک می‌کند و به نوبه خود می تواند در افزایش طول عمر کاری آن تأثیرگذار باشد.

استفاده از محافظ صفحه نمایش (گلس گوشی)

با توجه به اینکه صفحه نمایش گوشی شما شکننده ترین عنصر دستگاه است – و همچنین اغلب گران ترین بخش – باید در اولین فرصت ممکن به دنبال نصب یک محافظ صفحه نمایش مناسب باشید. این نوع لوازم جانبی در صورت افتادن یا استفاده نادرست از صفحه نمایش در برابر ترک خوردن یا شکستن آن محافظت می کنند و همچنین تعداد خراش هایی که نمایشگر را خراب می کند کاهش می دهند.

افزایش طول عمر گوشی

توجه : در صورتی که علاقمند هستید تا اطلاعات خود را در زمینه شناخت انواع محافظ صفحه نمایش گوشی بالا ببرید ، پیشنهاد می کنیم مطلب « مقایسه انواع گلس گوشی » را مطالعه بفرمایید!

پس از خرید یک محافظ صفحه نمایش قدرتمند برای گوشی خود ، نیاز است تا آن را بر روی نمایشگر نصب نمایید. برخی از فروشندگان این کار را برای شما انجام می دهند. اما در صورتی که خرید خود را به صورت آنلاین انجام داده اید ، باید خودتان دست به کار شده و آن را به شیوه صحیح نصب نمایید. در ویدئوی آموزشی زیر ، نحوه نصب گلس را به ساده ترین شکل مشاهده خواهید کرد.

مطلب پیشنهادی
انواع گلس را به سادگی برروی صفحه نمایش گوشی خود نصب کنید!

خرید قاب گوشی جهت افزایش طول عمر تلفن هوشمند  

قاب گوشی یکی دیگر از لوازم جانبی موبایل است که می تواند از تلفن هوشمند شما در برابر آسیب های قابل توجه محافظت نماید بدون اینکه از جذابیت بصری آن بکاهد.
سعی کنید تنها به زیبایی قاب بسنده نکنید و برای کیفیت آن نیز اهمیت ویژه ای قائل شوید. هدف اصلی استفاده از قاب گوشی جدید ، محافظت از صفحه گجت در برابر آسیب در هنگام افتادن و همچنین کاهش خطر ظاهر شدن تراشه ها در اطراف دستگاه و ممانعت از شکستن لنز دوربین می باشد.

عدم تماس مستقیم گوشی با آب

بررسی کنید که آیا تلفن هوشمند شما دارای ویژگی‌های ضدآب هست یا خیر. آمارها شان می‌دهد که بین 15 تا 20 درصد از تعمیرات گوشی‌های هوشمند در نتیجه غوطه‌ور شدن در آب یا هر مایع دیگر یا تماس دستگاه‌ها در مجاورت آب است. هنگام استفاده از تلفن همراه در حمام یا در زیر باران شدید مراقب دستگاه خود باشید زیرا آب به مدار، قطعات سخت افزاری و مادربرد دستگاه آسیب جدی می رساند.

تمیز نگه داشتن گوشی 

آلودگی بیش از حد گوشی نه تنها برای سلامتی شما مضر است، بلکه می تواند به ساختار داخلی گوشی نفوذ کرده و بر توانایی عملکرد آن تأثیر بگذارد. آمارهای دانشکده بهداشت و پزشکی لندن نشان داد که تلفن های هوشمند ما به طرز نگران کننده ای کثیف و آلوده هستند. 92 درصد از گوشی‌های هوشمندی که مؤسسه آزمایش کرده است، حاوی باکتری های مختلف می باشند.

نکته حائز اهمیت در رابطه با افزایش طول عمر گوشی ، استفاده از روش های ایمن و موثر برای تمیز کردن بدنه تلفن همراه است. شیوه مناسب به شرح زیر است:

1- تهیه یک پد ، حوله یا پارچه میکروفایبر

2- استفاده از ماده ضدعفونی کننده نظیر ایزوپروپیل الکل، آب مقطر یا مایع مخصوصی که برای تمیز کردن دستگاه های الکترونیکی طراحی شده است.

3- قبل از شروع به تمیز کردن ، گوشی هوشمند خود را خاموش کنید و تا زمانی که دستگاه کاملاً خشک نشده است آن را دوباره روشن نکنید.

4- از فشار دادن بیش از حد حوله یا پارچه بر روی صفحه نمایش گوشی هوشمند خودداری کنید، زیرا ممکن است صفحه نمایش را خراش دهید.

5- مقدار بسیار کمی از مایع پاک کننده را برروی پارچه بریزید. از ریختن ماده ضدعفونی کننده به صورت مستقیم بر روی گوشی اکیداً خودداری نمایید.

6- از ورود ماده ضدعفونی کننده به لبه های دستگاه، در ورودی هدفون و زیر دکمه های فیزیکی جلوگیری کنید.

7- حوله یا پارچه را با حرکات دایره ای روی گوشی هوشمند خود بمالید تا زمانی که دستگاه کاملاً خشک شود.

افزایش طول عمر گوشی

فروشگاه بزرگ اینترنتی رویال کاور

هرآنچه نیاز دارید را از فروشگاه رویال کاور با قیمت های استثنایی و باورنکردنی تهیه نمایید!

خرید قاب گوشی آیفون  ،، خرید قاب گوشی سامسونگ ،،  خرید قاب گوشی هواوی ،، خرید قاب گوشی شیائومی ،، خرید قاب گوشی نوکیا و ..

سایر لوازم جانبی موبایل:

هندزفری گوشی ،، پاور بانک ،، فلش و رم ،، اسپیکر ،، باتری گوشی ،، شارژر گوشی و …

قاب آکواریومی اکلیل متحرک – RC 225

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
هواوی - HUAWEI
70,000 تومان

محافظ صفحه نمایش ( گلس ) بدون رنگ – RC 121

اچ تی سی - HTC
ال جی - LG
سامسونگ - SAMSUNG
سونی - SONY
شیائومی - XIAOMI
نوکیا - NOKIA
هواوی - HUAWEI
12,000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *