مقالات

راهنمای خرید پاوربانک بی سیم (وایرلس)

پاوربانک بی سیم

قاب آکواریومی اکلیل متحرک – RC 225

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
هواوی - HUAWEI
70,000 تومان

پاوربانک ها یکی از تجهیزات کاربردی گوشی های هوشمند هستند که با ذخیره انرژی در مواقع ضروری که دسترسی به برق امکان پذیر نیست، به حل مشکل شارژ گوشی می پردازند. هربار به این لوازم جانبی موبایل ، تکنولوژی های جدیدتری افزوده می شود و شما می توانید مدل های به روزتر را با قابلیت های جذاب تری تهیه نمایید. در حال حاضر یکی از جدیدترین انواع پاوربانک ، نوع وایرلس یا بی سیم است که نسبت به مدل های معمولی از قیمت بالاتری برخوردار می باشد. در این مطلب شما را با « فناوری پاوربانک بی سیم » برای دستگاه های اندروید و ios آشنا می نماییم.

پاوربانک بی سیم ؛ در دسترس عموم است!

شارژ بی سیم از نظر راحتی و عملکرد مزایای زیادی دارد و بنابراین منطقی است که قابلیت شارژ دستگاه ها از این طریق در پاوربانک ها گنجانده شود. اگرچه هنوز خرید پاوربانک‌های شارژ بی‌سیم Qi به اندازه پاوربانک‌های سنتی که از کانکتور سیمی USB استفاده می‌کنند، گسترش نیافته اند اما یک گزینه عالی و کاربردی به شمار می روند که در دسترس عموم کاربران قرار گرفته است.

فناوری Qi چیست؟

نام « Qi » از فلسفه آسیایی اقتباس شده است: به معنی “انرژی حیاتی”
« Qi » استاندارد پذیرفته شده برای شارژ بی سیم می باشد. این استاندارد که توسط سازندگان بزرگ تعیین گردیده این امکان را فراهم می کند که از یک شارژر برای دستگاه های مختلف (از هر برندی) استفاده شود. در صورت عدم وجود این استاندارد، کاربران با مشکلات زیادی مواجه می شدند و برای هر دستگاهی نیاز به شارژر مخصوص به خود بود و این یعنی سردرگمی در بازار فروش!

اصول کار در پاور بانک وایرلس

اساساً یک شارژر بی سیم دارای یک سیم پیچ است که از آن برای انتقال انرژی از پد شارژ به مورد شارژ استفاده می کند. انرژی به صورت القایی منتقل می‌گردد. بدین طریق نیاز به استفاده از کانکتورها را از بین می‌برد و قابلیت اطمینان را بهبود می‌بخشد، زیرا کانکتورها همیشه در معرض آسیب هستند.

پاوربانک بی سیم آیفون

راهنمای خرید پاوربانک بی سیم

در هنگام خرید پاوربانک های وایرلس همانند سایر محصولات جانبی تلفن همراه باید به نکاتی توجه نمایید. این نکات عبارتند از :

ظرفیت برق

یکی از موارد مهمی که در هنگام خرید پاوربانک بی سیم باید به آن توجه کرد، اطمینان از کافی بودن فضای ذخیره سازی پاوربانک برای شارژ کامل دستگاه شماست!
قبل از خرید مطمئن شوید که ظرفیت پاوربانک به همان اندازه یا ترجیحاً کمی بزرگتر از ظرفیت دستگاهی است که برای شارژ در نظر گرفته شده است.

مطلب پیشنهادی
راهنمای خرید پاور بانک

نرخ شارژ

با توجه به اینکه قابلیت شارژ سریع (فست شارژ) به گوشی‌های هوشمند کنونی افزوده شده است ، باید اطمینان حاصل شود که پاوربانک های بی‌سیم می‌توانند نرخ شارژ موردنظر را تأمین نمایند. در غیر این صورت گوشی شارژ می شود، اما زمان بیشتری برای این کار لازم خواهد بود!

به یاد داشته باشید که پاوربانک بی سیم تنها می تواند با همان سرعتی که دستگاه در حال شارژ آن را بپذیرد، شارژ نماید. به نظر می رسد برخی از تبلیغات به این معناست که پاوربانک ها می توانند دستگاه را بسیار سریع تر شارژ کنند. این تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که دستگاه بتواند شارژ را با سرعت بیشتری بپذیرد.

برای مثال اگر تلفن هوشمند قدیمی‌تری دارید، ممکن است فرآیند سرعت شارژ با پاوربانک بی‌سیم بهبود نیابد! با این حال، اگر بعداً تلفن هوشمند را ارتقا دهید، اغلب داشتن این قابلیت مفید است.

اندازه و وزن

اندازه و وزن یکی از نکات مهم در هنگام خرید پاوربانک است، به خصوص اگر قرار باشد در سفر از آن استفاده کنید. هرچه ظرفیت پاوربانک بیشتر باشد بزرگتر و سنگین تر خواهد بود. البته با کمک تکنولوژی های نوین در حال برطرف کردن این مشکل هستند تا با افزایش ظرفیت به وزن آن افزوده نشود. به هر حال قبل از سفارش، بررسی کنید که وزن آن چقدر است و تا چه اندازه ای را می‌خواهید حمل کنید!

کانکتورهای شارژ معمولی

بهتر است که پاوربانک دارای کانکتورهایی برای شارژ سیمی معمولی باشد. معمولاً اینطور است و اغلب یک یا دو درگاه USB برای شارژ تعبیه شده است. این بدان معناست که امکان شارژ بیش از یک دستگاه در یک زمان وجود دارد.

شارژ پاوربانک

بدیهی است که قبل از استفاده باید دستگاه پاوربانک را شارژ نمایید. هرچه ظرفیت بیشتر باشد، زمان بیشتری طول خواهد کشید! اگر فقط یک شارژر 1 آمپر دارید و پاوربانک ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی دارد، شارژ آن 5 ساعت طول می کشد، زیرا تمام شارژی که وارد پاوربانک می شود به شارژ ذخیره شده تبدیل نمی گردد. ضریب کارایی حدود 80٪ یا بیشتر است، بنابراین زمان بیشتری لازم خواهد بود.

توجه : به یاد داشته باشید که برای پاوربانک بی سیم به یک شارژر نیاز دارید و این شارژر معمولاً همراه با پاوربانک ارائه نمی شود.

هزینه پاوربانک بی سیم

قطعات الکترونیکی پیچیده تری در پاوربانک های وایرلس کارگذاری شده است. بنابراین جای تعجب نیست که نسبت به پاوربانک های ساده تر و با سیم سنتی گران تر باشند. در رابطه با خرید پاوربانک وایرلس تصمیم گیری با شماست که عملکرد جالب توجه آن ، ارزش هزینه اضافی را دارد یا خیر!

دو نکته در هنگام استفاده از پاور بانک وایرلس 

1- لازم است به موقعیت مکانی دستگاهی که قرار است شارژ شود دقت نمایید! اگر دستگاه به اندازه کافی تراز نباشد، احتمال شارژ نشدن آن زیاد است. معمولاً برروی پاور بانک نشانی از مکان شارژ کردن آن وجود دارد.

نشانگر شارژ در پاوربانک وایرلس

پاوربانک بی سیم

پس از اتمام شارژ ، دستگاه الکترونیکی را خاموش کنید. در غیر این صورت پاوربانک بی سیم همچنان با سایر دستگاه های الکترونیکی ارتباط برقرار می کند و مدار شارژ فعال باقی می ماند.

عرضه تجهیزات جانبی گوشی های هوشمند – رویال کاور 

از فروشگاه اینترنتی رویال کاور ، دست خالی باز نمی گردید! مدل های متنوع قاب گوشی با قیمت های بسیار مناسب دلیلی است برای آنکه بتوانید چند محصول را هم زمان با هم خریداری نمایید!

خرید قاب گوشی با توجه به برند گوشی شما از طریق صفحات ذیل امکان پذیر است:

خرید قاب گوشی آیفون  ،، خرید قاب گوشی سامسونگ ،،  خرید قاب گوشی هواوی ،، خرید قاب گوشی شیائومی ،، خرید قاب گوشی نوکیا و ..

سایر لوازم جانبی موبایل را نیز با قیمت های مناسب تهیه نمایید:

هندزفری گوشی ،، پاور بانک ،، فلش و رم ،، اسپیکر ،، باتری گوشی ،، شارژر گوشی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *