مقالات

علت داغ شدن گوشی آیفون

علت داغ شدن گوشی آیفون

اغلب صاحبان گوشی های آیفون، داغ شدن به یکباره آن را تجربه کرده اند. در این حالت، لمس فیزیکی بدنه گوشی به خوبی می تواند نشان دهنده بروز این مشکل باشد. باتری آیفون پس از داغ شدن، در عرض چند دقیقه بدون هیچگونه استفاده ای کم می شود.
دمای بالای طولانی مدت می تواند باعث اشکال و خرابی شود، به اجزای داخلی آسیب برساند، باتری را تخلیه کند و طول عمر باتری را برای همیشه کوتاه نماید. به همین دلیل آگاهی از علت داغ شدن گوشی آیفون ضرورت دارد. در این مطلب این موضوع را مورد بررسی قرار می دهیم.

علت داغ شدن گوشی آیفون

چند دلیل می تواند سبب داغ شدن بدنه گوشی شما شود. این دلایل عبارتند از:

1. استفاده بیش از حد

اگر از آیفون خود برای کارهای پردازشی سنگین مانند انجام بازی های سطح بالا، استفاده از برنامه های گرافیکی فشرده، یا ضبط ویدیو برای مدت طولانی استفاده می کنید، این می تواند باعث داغ شدن بیش از حد گوشی شما شود.

علت داغ شدن گوشی آیفون

2. به روز رسانی نرم افزار

در حین و پس از نصب به‌روزرسانی چیزهای زیادی انجام می‌شود و اجرای اعمالی مانند فهرست‌بندی مجدد عکس‌ها می‌تواند قدرت پردازش زیادی را مصرف کند که به نوبه خود می‌تواند به طور موقت باعث گرم شدن دستگاه شود. همه چیز باید ظرف چند روز پس از نصب به‌روزرسانی به حالت عادی بازگردد.

3. برنامه های نادرست

مادامی که برنامه‌ها باگ یا مشکلاتی داشته باشند، باعث می‌شوند دستگاه انرژی بیش از حد لازم مصرف کنند. این می تواند منجر به داغ شدن بیش از حد تلفن شود، حتی زمانی که مستقیماً از برنامه استفاده نمی کنید.

4. سیگنال ضعیف یا استفاده سنگین از داده

اگر در مکانی هستید که سیگنال (آنتن دهی) ضعیفی دارد، آیفون شما باید سخت‌تر برای حفظ اتصال کار کند، که می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد آن شود. به طور مشابه، استفاده مداوم از داده‌ها، مانند پخش ویدیو، دانلود فایل‌های بزرگ، یا ایجاد/بازیابی از پشتیبان‌گیری نیز می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد شود.

5. مسائل شارژ

استفاده از آیفون در حین شارژ شدن، یا شارژ کردن آن با شارژر غیر اپل که با استانداردهای ایمنی اپل مطابقت ندارد، می تواند باعث داغ شدن بیش از حد آن شود. شارژ بی سیم نیز می تواند باعث تولید گرمای بیشتری نسبت به استفاده از کابل گردد.

6. محیط فیزیکی

دمای شدید محیطی، چه سرد و چه گرم، می تواند باعث داغ شدن بیش از حد آیفون شود. اپل توصیه می کند زمانی که دما خارج از محدوده 0 تا 35 درجه سانتیگراد (32 تا 95 درجه فارنهایت) است، از استفاده دستگاه خودداری کنید. رها کردن آیفون در خودرویی که زیر نور خورشید قرار دارد، کاملاً می تواند مشکل ساز شود. زیرا فضای داخلی خودرو به راحتی می تواند از این محدوده دمایی فراتر رود و باعث آسیب به گوشی شما خواهد شد.

7. قاب گوشی ضخیم و غیر استاندارد

آیفون‌ها گرما را از طریق پوسته پشتی خود به محیط اطراف پراکنده می‌کنند. قرار دادن یک قاب بدون کیفیت و ضخیم روی آیفون می‌تواند در این اتلاف گرما اختلال ایجاد کند.

8. باتری آسیب دیده

با گذشت زمان، باتری ها می توانند تحلیل بروند یا حتی آسیب ببینند. اگر باتری شما متورم یا آسیب دیده باشد، می تواند باعث گرم شدن بیش از حد بدنه گردد.

مطلب پیشنهادی
سایت فروش قاب گوشی آیفون

ارائه چند راه حل برای جلوگیری از داغ شدن گوشی آیفون

  • سرعت استفاده از چند برنامه پیچیده را کاهش دهید.
  • برنامه های ناکارآمد را غیرفعال نمایید.
  • هنگام استفاده از برنامه های سنگین مرتبط با وب، سعی کنید در نقاطی با سیگنال بهتر قرار داشته باشید. در غیر اینصوت ، گزینه های پخش با وضوح کمتر را انتخاب کنید – به عنوان مثال، 1080HD در مقابل 4K.
  • از شارژر و کابل با کیفیت استفاده کنید. اگر از قاب گوشی استفاده می کنید، در هنگام شارژ آن را بردارید.
  • از شارژر بی سیم با خنک کننده داخلی استفاده کنید یا از شارژ بی سیم خودداری کنید.
  • تمام تلاش خود را بکنید تا آیفون را در دمای 0 تا 35 درجه سانتیگراد (32 تا 95 درجه فارنهایت) نگه دارید.
  • در صورتی که باتری شما متورم شده است، سرویس باتری یا تعویض آن را به یک تعمیرکار واجد شرایط بسپارید.

سخن پایانی | علت داغ شدن گوشی آیفون

یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای خنک کردن آیفون این است که آن را به طور کامل خاموش کنید و بگذارید به طور طبیعی دمای آن به حالت عادی برسد. سعی نکنید با قرار دادن آیفون در یخچال یا جعبه یخ، این فرآیند را ” سرعت بخش ” کنید زیرا این کار می تواند به باتری نیز آسیب برساند.

رویال کاور

هدف این مجموعه از سال های اولیه شروع به کار تاکنون عرضه جدیدترین لوازم جانبی پس از رونمایی از یک محصول جدید در دنیای گوشی های هوشمند است. این محصولات از درجه کیفی بالایی برخوردارند و با منصفانه ترین قیمت ها به فروش می رسند. به سادگی می توانید از میان ده ها طرح و رنگ متنوع، قاب گوشی دلخواه خود را بیابید و آن را سفارش دهید.

برای مشاهده محصولات و   خرید قاب گوشی   به صفحات موردنظر مراجعه فرمایید.

خرید قاب گوشی آیفون  ،،  خرید قاب گوشی سامسونگ  ،،  خرید قاب گوشی هواوی  ،،  خرید قاب گوشی شیائومی

سایر لوازم جانبی موبایل:

کاور ایرپاد عروسکی  ،،  هندزفری گوشی  ،،   پاور بانک  ،،   فلش و رم  ،،   اسپیکر  ،،   باتری گوشی  ،،   شارژر گوشی  و …

قاب طرح دار RC 440 – BLUE BEAR

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
60,000 تومان

قاب طرح دار RC 439 – NICE DAY

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
60,000 تومان

قاب طرح دار RC 438 – PINK BEAR

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
60,000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *