مقالات

مشخصات آیفون 13 ؛ تازه وارد دوست داشتنی!

مشخصات آیفون 13

این روزها مهم ترین سرتیتر اخبار تکنولوژی در سراسر دنیا ، به رونمایی از آیفون 13 اختصاص دارد. به طور حتم دوستداران آیفون مدت ها در انتظار رسیدن سپتامبر 2021 بودند تا جدیدترین گوشی آیفون وارد بازار فروش گردد. مهم ترین موضوعی که کارشناسان و متخصصان پس از رونمایی آیفون 13 به آن پرداختند ، بررسی تفاوت ها و شباهت های سری 13 نسبت به سری 12 است. اگر علاقمند هستید تا با مشخصات آیفون 13 آشنا شوید ، مطالعه این مطلب را از دست ندهید!

مشخصات آیفون 13 از لحاظ ظاهری

عرضه بهترین ها از کمپانی اپل ، توقع بی جایی نیست! میلیون ها نفر در سراسر جهان از محصولات این شرکت استقبال کرده اند و سالانه در انتظار محصولات جدید این کمپانی بزرگ هستند. زیبایی ظاهری منحصر به فرد از مهم ترین خصوصیات آیفون 13 است. البته باید به این نکته اذعان داشت که به دلیل شباهت زیاد ظاهری آیفون 13 به سری 12 این زیبایی نتوانست طرفداران خود را قانع نماید و آن ها انتظاری بیش از این ها داشتند. تفاوت های این سری با سری قبل به صورت زیر است :

بدنه آن کمی ضخیم تر است و برجستگی دوربین بزرگتر است. همچنین ناچ آیفون های 13 نسبت به نمونه قبلی 20 درصد کوچکتر شده است.

پیشنهاد رویال کاور : خرید قاب گوشی آیفون

مشخصات آیفون 13 از لحاظ فنی

باتری قدرتمند

باتری موجود در آیفون 13 نسبت به نسل قبل بزرگ تر می باشد که از قابلیت فست شارژ 20 واتی پشتیبانی می‌کند. به کمک این فست شارژ می‌توانید گوشی خود را در مدت یک ساعت به طور کامل شارژ نمایید.

از دیگر مشخصات آیفون 13 و قابلیت‌های باتری آن می‌توان به شارژ بی سیم 15 واتی MagSafe و فست شارژ آهنربایی بی سیم 7.5 واتی Qi اشاره کرد. با استفاده از این باتری می‌توان تا 75 ساعت موزیک پخش کرد و تا 19 ساعت برای مولتی‌مدیا از آن استفاده نمود.

سنسور دوربین

از سال های گذشته تاکنون دوربین های آیفون همواره برتری خود را نسبت به سایر مدل ها به رخ کشیده اند. در آیفون 13 به این مقوله بیشتر پرداخت شده و سنسورهای دوربین iphone 13 و iPhone 13 Mini قادر هستند تا 47 درصد نور بیشتری را به خود جذب کنند و نویز کمتری را در تصاویر تولید می‌کنند. پس قابلیت عکاسی در شب و نور کم با آیفون 13 یک تجربه عالی می باشد.

در سری قبلی گوشی های آیفون این قابلیت مختص iphone 12 promax بود که اکنون برای مدل‌های پایین‌تر عرضه شده است.

این موضوع برای عکاسان حرفه ای یک اتفاق بزرگ به شمار می رود تا بتوانند توسط این گوشی سوژه های خود را در شب شکار کنند و عکس های خلاقانه خود را ثبت نمایند.

تغییرات سفارشی در لرزش گیر 

این کمپانی در سری 13 آیفون ها سیستم لرزش گیر را روی سنسور دوربین پایه گذاری کرده است، به این صورت که سنسور در خلاف جهت لرزش دست شما حرکت می‌کند نه لنز دوربین!

تصویربرداری سینمایی

iphone 13 مجهز به حالت تصویر برداری سینمایی می باشد که در آن دوربین می تواند سوژه‌های در حال حرکت مانند انسان ، حیوانات و … را به صورت خودکار تشخیص دهد و روی آن فوکوس نماید.

مشخصات آیفون 13

مشخصات آیفون 13 | Portrait Mode

لنز فوق عرض مورد استفاده شده در دوربین این گوشی قادر است تا ثبت تصاویر با زوایای جالب را برای افراد علاقمند به ثبت تصاویر خلاقانه و ابتکاری میسر سازد.

این مدل از سری جدید آیفون دارای یک دوربین سوم فوق عرض می باشد که تا 92 درصد برای عکاسی در نور کم تقویت شده و دریچه دیافراگم لنز آن f/1.8 است و از یک لنز 6 لبه‌ای استفاده می‌کند.

دوربین عریض دیگر iphone 13 دارای دریچه دیافراگم f/1.5 است و تا 2.2 برابر بازدهی بهتری برای عکاسی در نور کم ارائه می‌کند. آخرین مشخصات آیفون 13 در باب تغییرات دوربین، قابلیت تله فوتو در دوربین اول آن است که سه برابر زوم اپتیکال را ارائه می‌کند.

مشخصات آیفون 13

نتیجه گیری

از بررسی های به عمل آمده درباره مشخصات آیفون 13 و تفاوت های آن با سری 12 می توان نتیجه گرفت که شرکت سازنده اپل ، در زمان تولید آیفون 13 تمرکز خود را بر روی دوربین آن گذاشته است و تغییرات جزئی در ظاهر نشان دهنده آن است که بیشتر به مبحث فنی پرداخته شده است.

لذا این سری آیفون نیاز عکاسان و علاقمندان به عکاسی هنری را به خوبی برآورده ساخته است. البته ناگفته نماند که با تقویت سیستم عامل ، بهبود و ارتقای نرم افزارهای آن نسبت به مدل های قبلی توانسته است برای کلیه افراد جامعه از پزشک ، مهندس ، طراح و … کاملاً کاربردی به شمار رود.

مطلب پیشنهادی
تنوع بالای طرح ها ؛ قاب گوشی مورد علاقه تان به راحتی پیدا می شود!

رویال کاور

یکی از اهداف این مجموعه ، بررسی تغییرات روز دنیای فناوری و ارائه آخرین اخبار تکنولوژی به شما عزیزانی است که خواهان کسب اطلاعات در این زمینه هستید!

رویال کاور ، به روزترین و جدیدترین مدل های قاب گوشی و انواع لوازم جانبی موبایل را با قیمت های باورنکردنی و کاملاً مناسب عرضه می دارد.

از سایر محصولات رویال کاور دیدن فرمایید!

شارژر گوشی ،، اسپیکر ،، باتری گوشی ،، فلش و رم ،، پاور بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *