مقالات

ios 16 چه قابلیت های جدیدی دارد؟

قابلیت های ios 16

قاب ژله ای RC 409 – ANTI SHOCK

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
55,000 تومان

قاب عروسکی RC 408 – MILK COFFE

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
75,000 تومان

قاب RC 405 – MATTE SHOCKPROOF

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
60,000 تومان

قاب طرح دار RC 400 – BTS

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
60,000 تومان

قاب طرح دار RC 395 – HI BUNNY

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
60,000 تومان

قاب عروسکی RC 389 – HAPPY DAY

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
70,000 تومان

پس از ماه‌ها انتظار، اپل iOS 16 را معرفی کرد. جدیدترین سیستم عامل آیفون و جانشین iOS 15. این شرکت در WWDC 2022، کنفرانس سالانه توسعه دهندگان اپل، روی صحنه رفت و همه ویژگی‌های کلیدی را که می‌توانیم از به‌روزرسانی آن انتظار داشته باشیم، فاش کرد. اپل تأیید کرده است که نسخه بتا عمومی در ماه جولای و نرم افزار نهایی در اواخر سال 2022 برای دستگاه های آیفون 8 و بالاتر ارائه می شود. پیش بینی ها حاکی از آن است که این نسخه همزمان با رونمایی از آیفون 14 به طور رسمی منتشر می گردد. اگر علاقمند هستید تا با جدیدترین قابلیت های ios 16 آشنا شوید، متن زیر را تا انتها مطالعه نمایید.

قابلیت های جدید ios 16

باز طراحی صفحه قفل 

بدون شک تغییرات اساسی صفحه قفل، تجربه هیجان انگیزی را برای کاربران رقم خواهد زد! معرفی طرح‌بندی‌های جدید، طرح‌های رنگی و اطلاعات نگاه سریع که الهام گرفته از اپل واچ است ، مهم ترین تغییرات آن است.

تمرکز عمده شرکت سازنده بر روی سفارشی سازی صفحه قفل است. شما نه تنها می توانید چیدمان صفحه قفل را با فونت های مختلف و گزینه های رنگی موجود برای زمان و تاریخ تنظیم کنید، بلکه می توانید جلوه های سرگرم کننده را با کشیدن انگشت اضافه کنید. این افکت‌ها بسته به تصویر زمینه (wallpaper) شما به‌طور خودکار ایجاد می‌شوند تا همه چیز را مرتب نگه دارید، اگرچه در صورت نیاز می‌توان آن‌ها را ویرایش کرد.

همچنین می‌توانید ویجت‌ها را در صفحه قفل جدید جاسازی کنید، پس‌زمینه و ویجت‌ها را در صورت نیاز مرتب کنید. قابلیت ios 16 برای دریافت اطلاعات در یک نگاه مانند آب و هوا، گرفتن آمار درمورد تناسب اندام فعلی و رویدادهای تقویم ایده آل است. درست مانند Apple Watch!

جالب است بدانید شرکت اپل یک گالری والپیپر جدید با میلیون‌ها ترکیب و همچنین حالت Photo Shuffle ارائه می‌کند که در طول روز بین تصاویر موجود در Library شما جابه جا می‌شود. همچنین تصاویر پس زمینه تعاملی جدید، مانند تصویر زمینه آب و هوای زنده، با انیمیشن های جذاب نیز وجود دارد.

قابلیت های ios 16

سیستم اطلاع رسانی جدید یکی از قابلیت های ios 16

اپل با معرفی یک سیستم اعلان جدید در نسخه ios 16 ، مشکل کاربرانی که تجربه خوشایندی از شلوغی منوی صفحه قفل ندارند را برطرف کرده است. در نسخه جدید، اعلان های دریافتی در پایین منوی صفحه قفل نمایش داده می شوند تا از نامنظم شدن صفحه جلوگیری نماید.

قابلیت های ios 16

ویژگی های جدید نقشه ها

یکی از قابلیت های ios 16 اینست که می توانید سفرهای اخیر را در برنامه نقشه یاب خود ذخیره کنید و آن ها را به یک دستگاه مک یا آی‌پد ارسال کنید. اپل همچنین قابلیت سفرهای چند مرحله‌ای را به Maps افزوده است ؛ نظیر توانایی برنامه‌ریزی سفرها و افزودن توقف های اضافی در طول مسیر.

ه علاوه می‌توانید کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی را ببینید یا اطلاعات اضافی مانند طرح‌بندی خطوط، نقاط مورد علاقه محلی و سایر داده‌های مفید برای پیمایش در شهرهای بزرگ را مشاهده کنید.

مطلب پیشنهادی
9 ترفند برای محافظت از باتری گران قیمت گوشی آیفون 13!

پیام ها (Messages)

اپل چندین ویژگی جدید به بخش « Messages » اضافه کرده است. “لغو ارسال” برای پیامی که رسیده است، به شما امکان می دهد تا آن پیام را تا 15 دقیقه پس از ارسال آن حذف کنید. به همین ترتیب، شما می توانید پیام ها را در 15 دقیقه اول ویرایش کنید. توجه داشته باشید که این فقط برای پیام های آیفون به آیفون کار می کند.

همچنین گزینه ای برای علامت گذاری پیام با عنوان « خوانده نشده » وجود دارد. اگر می خواهید بعداً پاسخ آن را بدهید، بدون اینکه فراموش کنید!

« Share Play » یکی دیگر از قابلیت های ios 16 است که با اپلیکیشن Messages یکپارچه شده است و به شما امکان می دهد در حین گپ زدن با دوستان از طریق متن، فیلم هم تماشا کنید یا به موسیقی گوش دهید و موارد دیگر.

قابلیت های ios 16

کاربری آسان برای معلولان 

iOS 16 دارای ویژگی‌های جدیدی است که راه‌کارهای بهتری را برای کاربران دارای معلولیت به ارمغان می‌آورد تا « بهره‌مندی بیشتری از محصولات اپل» را داشته باشند.

« Live Captions » یکی از قابلیت های جالب iOS 16 است که برای افراد ناشنوا و کم شنوا یک گزینه عالی به شمار می رود. همانطور که از نام آن پیداست، این فناوری صدا را در طول تماس‌های Face Time و در برنامه‌هایی مانند اینستاگرام، زیرنویس می‌کند، اما این تنها به برنامه‌ها محدود نمی‌شود. اپل ادعا می‌کند که می‌توانید از این فناوری برای گپ زدن با کسی که در کنارش است استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی
اطلاعات خود را در زمینه شناخت انواع گلس گوشی بالا ببرید!

سایر ویژگی های نسخه ios 16

1- تعامل با اپل نیوز ، بخش جدیدی به نام « My Sports » را فراهم آورده است و به شما امکان می دهد برنامه ها، جدول رده بندی و امتیازات تیم های مورد علاقه خود را مشاهده کنید. به‌روزرسانی‌های زنده رویدادهای ورزشی را نیز می‌توان به صفحه قفل اضافه نمایید.

2- ویژگی اشتراک‌گذاری خانوادگی « Family Sharing » در این نسخه ، شما و خانواده‌تان را قادر می‌سازد تا یک حساب کاربری را به اشتراک بگذارید. (به عنوان مثال، عکس‌ها و ویدیوهای دانلود شده) به این ترتیب والدین می‌توانند محتوای دانلود شده توسط کودکان و نوجوانان را بررسی نمایند و محتوای مناسب را در اختیار ایشان قرار دهند.

3- برنامه تناسب اندام همچنین قرار است برای همه دارندگان آیفون در دسترس قرار گیرد که تا این لحظه در انحصار دارندگان اپل واچ است. شما می توانید اهداف حرکتی و ورزش خود را در طول شبانه روز تنظیم و پیگیری کنید.

سخن پایانی 

قابلیت های iOS 16 بسیار بیشتر از مواردیست که در متن فوق ، ذکر نموده ایم. ما تنها فهرستی از مهم ترین کارایی های این نسخه را بیان کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه iOS 16 در وب سایت اپل نگاهی بیندازید!

فروشگاه بزرگ رویال کاور 

استقبال عمومی از گوشی های آیفون و بیشتر شدن طرفداران اپل در سالیان اخیر ، موجب گردیده تا مجموعه رویال کاور نیز انواع لوازم و تجهیزات جانبی را براساس جدیدترین و به روز ترین مدل های رونمایی شده جهانی ، به مشتریان عزیز خود عرضه بدارد.

در سایت رویال کاور ، جذاب ترین و جدیدترین مدل های قاب گوشی آیفون را با قیمت های بسیار مناسب خریداری خواهید کرد. محصولات بدون واسطه و با قیمت های عمده به فروش می رسند تا شما عزیزان با خیالی آسوده خرید خود را انجام دهید.

خرید قاب گوشی آیفون از رویال کاور 

مدل های ساده ( قاب سیلیکونی آیفون ) و طرح دار زیادی برای آیفون 13 ، 12 ، 11 و .. عرضه شده است. در صورتی که علاقمند هستید تا جدیدترین قاب گوشی عروسکی ، فانتزی ، طرح دار یا ساده متناسب با مدل گوشی خود را مشاهده نمایید، به صفحه زیر مراجعه فرمایید!

پیشنهاد رویال کاور : خرید قاب گوشی آیفون

سایر لوازم جانبی موبایل :

هندزفری گوشی ،، پاور بانک ،، فلش و رم ،، اسپیکر ،، باتری گوشی ،، شارژر گوشی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *