مقالات

9 ترفند برای محافظت از باتری گران قیمت گوشی آیفون 13!

باتری آیفون 13

با وجود باتری فوق العاده ای که برای گوشی های آیفون 13 پرومکس در نظر گرفته شده است، اما هیچ راهی برای تضمین طول عمر آن وجود ندارد، زیرا عوامل زیادی بر سلامت آن تأثیر می گذارند. در حالی که می توانید باتری آیفون را جایگزین کنید، اما هزینه زیادی در بردارد و بهتر است قبل از رسیدن به آن نقطه از باتری گوشی خود مراقبت کنید. راه های مختلفی برای بهبود عملکرد باتری وجود دارد. در ادامه با 9 نکته و ترفند برای حفظ سلامت باتری آیفون 13 آشنا خواهید شد.

توجه: اطلاعات این مقاله برای iPhone 13، iPhone 13 mini، iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max کاربرد دارد.

9 ترفند برای حفظ سلامت باتری آیفون 13

1- از قرار دادن گوشی iphone در معرض دمای شدید خودداری کنید!

اگر گوشی آیفون را در مکانی که خیلی گرم یا خیلی سرد می باشد قرار دهید، ممکن است به سلامت باتری خود آسیب وارد کنید. بنا به نظر شرکت اپل ، آیفون ها در دمای 62 و 72 درجه فارنهایت بهترین عملکرد را دارند. اگر دستگاه خود را در دمای محیطی بالا شارژ کنید، ممکن است آسیب بیشتری به آن وارد نمایید. آسیب وارد شده به باتری شما در دمای بالا قابل برگشت نیست!

این بدان معناست که آیفون 13 شما تا زمانی که قبلاً شارژ می شد شارژ نمی شود و باتری سریعتر خالی می شود. این همچنین می‌تواند به این معنی باشد که اگر باتری شما شارژ نمی‌شود، به مرور زمان باید آن را تعویض کنید. دمای سرد باعث می شود باتری سریعتر تخلیه شود، اما مانند گرما باعث آسیب دائمی نمی شود.

گوشی آیفون را کنار پنجره اتاق یا برروی داشبورد ماشین خود قرار ندهید!

2- باتری آیفون 13 را ساعات زیادی در وضعیت شارژ قرار ندهید!

اغلب افراد ترجیح می دهند گوشی خود را در زمان خواب به شارژ زده و صبح از شارژ جدا نمایند و این یعنی گوشی ساعات زیادی را با 100 درصد شارژ می گذارند. این کار در طولانی مدت می تواند منجر به خراب شدن باتری و کاهش عمر گوشی شما شود. شارژ بیش از حد به باتری آسیب می زند، زیرا جریان بیشتری را به سلول های آن وارد می سازد.

خوشبختانه، فکری به حال این موضوع شده و آیفون 13 یک ویژگی شارژ باتری بهینه را ارائه می دهد که می توانید با رفتن به تنظیمات > باتری > سلامت باتری آن را فعال کنید. اگر هر روز در ساعت معینی گوشی خود را از شارژ خارج کنید، آیفون شما این الگو را یاد خواهد گرفت و تا زمانی که به آن نیاز دارید از شارژ 100 درصدی خودداری می کند.

 نگه داشتن دستگاه در شارژ کامل یا تخلیه کامل نیز می تواند سلامت باتری را کاهش دهد. به همین دلیل باید سعی کنید تا حد امکان باتری آیفون 13 خود را بین 40 تا 80 درصد نگه دارید.

3- هنگام شارژ، قاب گوشی را بردارید!

فرآیند شارژ باعث گرم شدن دستگاه شما می شود بنابراین در هنگام شارژ ، قاب را از گوشی جدا نمایید تا مانعی برای خروج گرما نباشد. از آنجایی که گرما به هر شکلی به باتری شما آسیب می رساند، باید از این امر جلوگیری نمایید. شاید به نظر رسد که عدم برداشتن قاب باعث آسیب جدی نخواهد شد اما در طولانی مدت اثر آن بر روی کاهش عمر باتری شما دیده می شود.

به یاد داشته باشید آسیب گرما قابل برگشت نیست، بنابراین به هر طریقی که می‌توانید از این اتفاق جلوگیری کنید!

باتری آیفون 13

4- هنگام خاموش بودن دستگاه ، باتری را به طور کامل تخلیه نکنید!

اگر قرار است برای چند روز یا چند هفته و یا حتی چند ماه گوشی شما خاموش بماند و از آن استفاده ای نشود ، حتماً آن را به صورت نیمه شارژ نگهداری نمایید.

برای نگهداری صحیح ، از قرار دادن آن در فضایی با گرمای شدید اجتناب کنید و مطمئن شوید که باتری هنگام خاموش کردن آن 50 درصد است. اپل این را به عنوان راهی برای حفظ ظرفیت باتری های خود توصیه می کند. اگر دستگاه را زمانی که باتری آن به طور کامل تمام شده است نگهداری کنید، ممکن است وارد حالت تخلیه عمیق شود، به این معنی که دیگر هرگز کار نخواهد کرد!

5- آیفون 13 خود را با جدیدترین نرم افزار به روز کنید!

به روزرسانی آیفون به آخرین نسخه iOS یک راه سریع و آسان برای محافظت از سلامت باتری دستگاه شما می باشد. (علت : به‌روزرسانی‌های جدیدتر ویژگی ها و قابلیت های جدیدتری دارند)

 آیفون 13 خود را با رفتن به Settings > General > Software Update به روز کنید.

6- Auto-Brightness را روشن کنید!

هر چه بیشتر از باتری خود استفاده کنید، ظرفیت آن در طول زمان بیشتر از دست می‌رود. در حالی که این یک روند کند است، باید از انجام هر کاری که باتری آیفون 13 شما را بی دلیل خالی می کند، اجتناب کنید. یکی از دلایل کاهش باتری ، زمانی می باشد که صفحه نمایش خیلی روشن است. این مشکل را می توانید با روشنایی خودکار برطرف کنید. با فعال بودن این گزینه، روشنایی صفحه‌تان به طور خودکار تنظیم می‌شود یعنی در محیط‌های تاریک‌تر ، زیادتر و در محیط های روشن تر ، کم‌تر می‌گردد.

برای فعال کردن این قابلیت ، به تنظیمات > دسترسی > نمایش و اندازه متن بروید و روشنایی خودکار را فعال کنید.

7- فقط از شارژرهای رسمی اپل استفاده کنید!

برخی از شرکت های ناآشنا، شارژرهای آیفون را با کیفیت پایین تولید می کنند. این شارژرها توسط اپل تایید نشده اند، به این معنی که کیفیت و سازگاری یکسانی با باتری آیفون 13 شما ندارند. برای ایمنی و سلامت باتری آیفون، فقط از لوازم جانبی تایید شده اپل، به ویژه کابل های لایتنینگ استفاده کنید. این ها به محافظت در برابر نوسانات برق و اتصال کوتاه کمک می کنند و از آسیب دیدگی اجزای داخلی گوشی، از جمله باتری جلوگیری می نماید.

مطلب پیشنهادی
مشخصات کابل فست شارژ استاندارد چیست؟

برای محافظت از عمر باتری آیفون 13 پرو هرگز دیر نیست! پس اگر از شارژر ارزان قیمتی استفاده می کنید همین امروز اقدام کرده و آن را تعویض نمایید.

8- حالت کم مصرف را فعال کنید!

حالت کم مصرف یک ویژگی مفید در iPhone 13 Pro است که بسیاری از ویژگی‌های تخلیه باتری را تا زمانی که بتوانید دوباره دستگاه خود را شارژ کنید غیرفعال می‌کند. اگر نیاز به کار با برنامه های زیادی ندارید، حالت کم مصرف را فعال کنید. این باعث می شود عمر باتری شما کوتاه نگردد.

برای روشن کردن حالت کم مصرف، به Settings > Battery > Low Power Mode رفته و آن را فعال کنید. زمانی که آیفون 13 پرو خود را بالای 80 درصد شارژ کنید، حالت کم مصرف خاموش می شود. بنابراین پس از هر بار شارژ، باید دوباره آن را فعال کنید.

9- خدمات موقعیت مکانی ( Location Services) را خاموش نمایید!

خدمات موقعیت مکانی می تواند یک تخلیه کننده واقعی باتری باشد. با خاموش کردن خدمات موقعیت مکانی، می توانید مقدار زیادی در مصرف باتری صرفه جویی کنید. خبر خوب این است که Find My iPhone در صورت غیرفعال کردن Location Services همچنان کار خواهد کرد.

برای غیرفعال کردن «خدمات موقعیت مکانی» به تنظیمات > حریم خصوصی > خدمات موقعیت مکانی بروید و آن را خاموش کنید.

رویال کاور  

برای مشاهده محصولات و خرید قاب گوشی ، به صفحات موردنظر ذیل مراجعه فرمایید.

خرید قاب گوشی آیفون  ،، خرید قاب گوشی سامسونگ ،،  خرید قاب گوشی هواوی ،، خرید قاب گوشی شیائومی ،، خرید قاب گوشی نوکیا و ..

سایر لوازم جانبی موبایل :

هندزفری گوشی ،، پاور بانک ،، فلش و رم ،، اسپیکر ،، باتری گوشی ،، شارژر گوشی و …

قاب آکواریومی اکلیل متحرک – RC 225

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
هواوی - HUAWEI
70,000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *