مقالات

با فناوری او تی جی می توانید اتصال به گوشی خود را بسیار ساده تر کنید!

قاب آکواریومی اکلیل متحرک – RC 225

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
هواوی - HUAWEI
70,000 تومان

مدتی است که فلش مموری و کابل های جدیدی با فناوری او تی جی OTG ، به معنای ” (On-the-Go) در حال حرکت ” وارد بازار شده اند و توانسته اند رکورد فروش این دسته از لوازم جانبی موبایل را بشکنند. اگر این نام را شنیده اید اما هنوز اطلاعاتی درباره آن ندارید ، مطلب زیر را تا انتها مطالعه بفرمایید. در متن زیر به چندین سوال مهم و کاربردی درباره این فناوری جدید پاسخ داده شده است. شاید سوالات شما هم باشند!

فناوری او تی جی OTG

محصولات زیر (در تصویر) دارای این فناوری کار راه انداز هستند که در ادامه به بررسی هریک می پردازیم. جالب است بدانید محصولاتی که از فناوری او تی جی بهره می برند قیمت های زیادی ندارند و به راحتی می توانید هریک را تهیه نمایید.

فناوری او تی جی

فلش او تی جی چیست؟ (USB OTG)

یک فلش درایو اوتی جی (USB) به یک کانکتور استاندارد USB در یک طرف و یک کانکتور با فناوری (OTG) در طرف دیگر مجهز شده است.

تفاوت فلش مموری او تی جی با فلش مموری ساده در چیست؟

این محصولات از فناوری OTG بهره می برند و علاوه بر کارایی فلش مموری های معمولی، توانایی انتقال اطلاعات در گوشی به صورت مستقیم را دارند. برای انتقال اطلاعات به صورت مستقیم به گوشی یا برعکس، این فلش ها به صورت دو سر طراحی می شوند. وجود دو کانکتور در این فلش ها موجب می شود بتوانید به سادگی آن ها را به پورت شارژ گوشی خود متصل کنید و نیازی به کابل و مبدل نداشته باشید.

انواع فلش مموری های با فناوری او تی جی

Type-C

این فلش ها در یک سو از کانکتور USB برای اتصال به کامپیوتر و … و در سوی دیگر از کانکتور تایپ سی برای اتصال به گوشی های دارای این پورت بهره می برند. پس اگر پورتی که برای گوشی شما تعبیه شده است از نوع تایپ سی می باشد، حتماً باید این مدل را خریداری نمایید.
USB-C به دلیل نرخ انتقال داده بالاتر، توانایی شارژ وسایل الکترونیکی بزرگ و پورت اتصال متقارن، بدون شک بهترین نوع اتصال است. به همین دلیل است که در حال تبدیل شدن به یک استاندارد صنعتی می باشد.

 Micro USB

کانکتور USB این مدل شبیه به مدل قبلی می باشد و تفاوت در سوی دیگر کانکتور آن است. کانکتور میکرو یو اس بی برای اتصال به گوشی های دارای این پورت ساخته شده است.

Lightning

این مدل مخصوص گوشی های آیفون ساخته شده است. کانکتور USB شبیه موارد قبلی اما کانکتور لایتنینگ ویژه گوشی آیفون طراحی گردیده است.

مطلب پیشنهادی
جدیدترین مدل‌های قاب گوشی در رویال کاور

تفاوت ظاهری میان OTG و USB ساده چگونه است؟

طول OTG کوتاه تر و طول USB بلندتر است. از روی کانکتور، کانکتور کابل OTG بزرگ تر از کابل USB می باشد.

آیا همه گوشی های اندرویدی از OTG پشتیبانی می کنند؟

فناوری او تی جی در سخت افزار و نرم افزار گوشی تعبیه شده است، به این معنی که نمی توانید آن را به تلفنی اضافه کنید که به صورت بومی از آن پشتیبانی نمی کند. با این حال، لازم نیست نگران باشید، زیرا بسیاری از تلفن های هوشمند اندرویدی مدرن از OTG پشتیبانی می کنند، اما برخی نیاز دارند ابتدا آن را از طریق برنامه تنظیمات فعال کنید.

کابل یا تبدیل OTG چیست؟

هنوز هم تعداد USB هایی که از فناوری او تی جی بی بهره هستند، در دسترس عموم مردم قرار دارند. به همین دلیل با استفاده از یک تبدیل ساده می توان داده های بین گوشی هوشمند و USB را انتقال داد. کابل ها و تبدیل های او تی جی در یک سمت از مادگی USB برای اتصال فلش و در سوی دیگر از کانکتوری برای اتصال به پورت شارژ گوشی بهره می برند. فقط به یاد داشته باشید که قبل از خرید، از پشتیبانی گوشی از فناوری اوتی جی اطمینان حاصل نمایید. بدین ترتیب در کوتاه ترین زمان فلش مموری و گوشی با یکدیگر کانکت می شوند.

کاربردهای دیگر کابل یا تبدیل او تی جی

فناوریی او تی جی

اتصال دسته (کنترلر) بازی به گوشی اندرویدی

یکی از کاربردهای جالب توجه کابل با فناوری او تی جی برای گیمرهایی است که به طور مداوم سرگرم بازی های دیجیتالی هستند. با کمک یک کابل ساده می توان دسته بازی را به گوشی هوشمند متصل کرد و ساعت ها سرگرم شد. پس از اتصال دسته بازی به گوشی، فرآیند شناسایی به صورت خودکار انجام می شود و می توانید وارد بازی موردنظر شوید. (بازی که بر روی گوشی نصب شده باید قابلیت کنترل با دسته را نیز داشته باشد.)

اتصال پرینتر به گوشی اندرویدی

این ویژگی برای کسی که حوزه کاری اداری – سازمانی دارد ، قابل توجه است. ممکن است در یک زمان خاص دسترسی شما به لپ تاپ یا کامپیوتر وجود نداشته باشد پس خیلی سریع و آسان می توانید به پرینتر متصل شوید. کافیست کابل با فناوری او تی جی را به گوشی خود متصل نمایید و دستور پرینت را به تمامی اسناد و مدارک خود بدهید. ظرف چند ثانیه عملیات چاپ انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری پیام ها میان دو گوشی هوشمند

با کمک برنامه SmartSwitch سامسونگ، می‌توانید پیام‌ها، گزارش تماس‌ها، مخاطبین و موارد دیگر را با کمک کابل OTG بین دستگاه‌های اندرویدی منتقل کنید. این بسیار مفید خواهد بود و همچنین باتری کمتری مصرف می کند.

فناوری او تی جی

اتصال کیبورد و موس به گوشی یا تبلت اندرویدی با کابل OTG

در برخی موارد نیاز مبرم است تا بتوان با کیبورد و موس به گوشی یا تبلت متصل شد. خوشبختانه این قابلیت برای اندروید در نظر گرفته شده و تبلت ها و گوشی های هوشمند می توانند به موس و کیبورد مجهز شوند. این کار را می توانید به کمک یک کابل او تی جی انجام دهید. پس از اتصال نیاز به تنظیمات خاصی نیست و سیستم عامل اندروید به صورت خودکار موس یا کیبورد متصل شده را شناسایی می کند.

اتصال به دوربین عکاسی با فناوری او تی جی 

اگر عاشق عکاسی هستید و می خواهید دستگاه اندرویدی خود را مستیقماً به دوربین وصل کنید، باید از کابل OTG استفاده نمایید. با این کار می توانید بدون اتصال دوربین خود به رایانه عکس های خود را از دوربین به گوشی انتقال دهید و آن ها را ویرایش نمایید.

ساخت موسیقی با اندروید

تقریباً هر ابزار موسیقی مدرن مانند کیبورد، گیتار می تواند مستقیماً از طریق استاندارد MIDI به رایانه های شخصی متصل شوند. جالب است بدانید با USB OTG، می توانید تمام این تجهیزات موسیقی را به دستگاه های اندرویدی (تبلت یا گوشی) خود متصل کنید و از ساخت موسیقی لذت ببرید!

شارژ گوشی توسط یک گوشی دیگر با فناوری او تی جی 

همراه داشتن یک کابل OTG در مواقع اضطراری که برق در دسترس شما نیست و تنها چند درصد از شارژ گوشی برایتان باقی مانده و از قضا تماس مهمی هم دارید، نجات بخش است. در این شرایط می توانید به کمک یک تبدیل OTG و یک کابل شارژ، باتری یک گوشی دیگر را به گوشی خود انتقال دهید. تلفنی که به عنوان میزبان USB عمل می کند دستگاه دیگر را به طور خودکار شارژ می نماید.

فناوری او تی جی

رویال کاور – فروش قاب گوشی با تنوع زیاد

برای خرید قاب گوشی از رویال کاور ، برند موردنظر خود را انتخاب نمایید و خرید مدل مورد علاقه تان را ثبت کنید. سفارش شما در کوتاه ترین زمان ارسال می گردد.

خرید قاب گوشی آیفون  ،، خرید قاب گوشی سامسونگ ،،  خرید قاب گوشی هواوی ،، خرید قاب گوشی شیائومی ،، خرید قاب گوشی نوکیا و ..

سایر لوازم جانبی موبایل را نیز با قیمت های مناسب تهیه نمایید:

هندزفری گوشی ،، پاور بانک ،، فلش و رم ،، اسپیکر ،، باتری گوشی ،، شارژر گوشی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *