مقالات

راهنمای خرید پاور بانک

خرید پاور بانک

آیا شما مدت زمان زیادی را در خارج از خانه می گذرانید؟ آیا بیشتر ساعات شبانه روز را در رفت و آمد هستید؟ اگر پاسختان مثبت است باید در فکر خرید وسیله ای باشید تا مشکل شارژ کردن گوشی تان را بدون آنکه نیازی به اتصال مستقیم به برق شهری باشد ، برطرف سازد.
پاور بانک یک مخزن شارژ قابل حمل است که در دسته لوازم جانبی موبایل قرار دارد. این دستگاه با نگهداری انرژی الکتریکی در خود می تواند یک منبع نیرو اصلی برای شارژ دستگاه های موبایل به حساب آید. جهت خرید پاور بانک نیاز است تا نکاتی را درباره ویژگی های آن بدانید. مطالعه این مطلب را از دست ندهید!

خرید پاور بانک چه کاربردی برای شما دارد؟

بیشترین کاربرد پاور بانک برای شارژ موبایل می باشد. به طور مثال زمانی که به مسافرت می روید و مدت طولانی را در راه می گذرانید با استفاده از این وسیله می توانید بدون نیاز به برق شهری تا چندین بار تلفن همراه خود را شارژ کنید.

از دیگر کاربردهای پاور بانک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

امروزه پنکه های کوچک شارژی برای فصل گرم تابستان کاربرد زیادی دارند. بعضی از آن ها دارای پورت USB هستند و با وصل کردن آن ها به پاور بانک به راحتی می توانید در هر مکانی از آن استفاده کنید.

برخی از چراغ های مطالعه به روز ، دارای این پورت هستند و استفاده از آن با وجود پاور بانک برای افراد علاقه مند به مطالعه در هر مکانی امکان پذیر است.

خرید پاور بانک کمک زیادی به ذخیره انرژی الکتریکی ، در مواقع ضروری می نماید.

خرید پاور بانک

پورت های پاور بانک کدام اند؟

در پاور بانک ها معمولاً یک پورت USB و یک پورت میکرو B وجود دارد. در پاور بانک هایی با تکنولوژی های پیشرفته تر ، چندین پورت تعبیه گردیده است.

ظرفیت های متناسب با تلفن همراه

معمولاً افراد به دلیل استفاده روزمره از موبایل ، ظرفیت پاور بانک را بر اساس ظرفیت تلفن همراه خود انتخاب می کنند. اگر ظرفیت باتری تلفن همراه شما برای مثال 3000 آمپر است پس بهتر است از پاوربانکی با همین ظرفیت و یا بیشتر استفاده کنید. قطعاً خرید پاور بانک با ظرفیت بیشتر برای شما کاربردی تر است زیرا با یک بار شارژ پاور بانک ، می توانید به دفعات زیادی موبایل خود را شارژ کنید.

واحد اندازه گیری ظرفیت پاور بانک ها میلی آمپر ساعت می باشد.

وزن و اندازه

پاور بانک وسیله ای است که همیشه همراه شما است ، پس بهتر است که در هنگام خرید آن به این نکته توجه کنید که چه فضایی را اشغال می کند و یا اینکه دارای چه وزنی است؟ مسلماً هر چه ظریف تر و سبک تر باشد ، حمل و نقل آن آسان تر خواهد بود.

قبل از خرید پاور بانک به وزن و ابعاد آن توجه کنید. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که اختلاف حداقل و حداکثر وزن پاور بانک حدوداً 350 گرم است. یعنی پاور بانکی با ظرفیت 6000 میلی آمپر ساعت وزنی بین 350 تا 300 گرم دارد و پاور بانکی با ظرفیت 20000 میلی آمپر ساعت دارای وزنی حدود 450 تا 500 گرم می باشد.

امکانات خاص پاور بانک ها

power IQ : این تکنولوژی می تواند میزان آمپر ورودی دستگاه تلفن همراه شما را تشخیص دهد و بر اساس همان میزان ، گوشی شما را در سریع ترین زمان ممکن شارژ کند.

Voltage boots : گاهی اوقات برای شما پیش آمده که به هر دلیلی از شارژر غیر اصلی موبایل خود استفاده کرده اید و در طولانی مدت متوجه شده اید که زمان شارژ شدن گوشی موبایلتان چندین برابر شده است. این مورد در پاور بانک ها هم رخ می دهد. اگر شما در هنگام خرید پاور بانک به این نکته توجه کنید که از تکنولوژی voltage boots پشتیبانی کند، این مشکل کاملاً رفع می شود. در واقع این فناوری سرعت شارژ شما را افزایش می دهد و می توان گفت مکمل power IQ است.

Multi protect : تراشه ای هوشمند است که وظیفه ی اصلی آن محافظت از مدار پاور بانک می باشد. این تراشه همچنین باعث افزایش بازدهی بالا پاور بانک شما می گردد.

Pass through : اگر پاور بانک شما دارای چنین ویژگی باشد ، قادر است در حالی که خود در حال شارژ است تلفن همراه تان را به طور همزمان شارژ کند.

اگر در هنگام خرید پاور بانک به این موارد توجه کنید ، می توانید پاور بانکی انتخاب کنید که ماندگار و کاربردی تر است.

توجه به نکات ایمنی پاور بانک

1- پاور بانک باید دارای قابلیت حفاظت در برابر اتصال کوتاه باشد. میان جریان ورودی و خروجی به هر دلیلی احتمال دارد ، اتصال برقرار شود و این باعث تولید حرارت زیادی می شود که ممکن است منجر به آتش گرفتن و یا ترکیدن پاور بانک گردد. اگر پاور بانک شما دارای امکانات مقابله با اتصال کوتاه باشد از این آسیب ها به راحتی جلوگیری می شود.

2- پاور بانک انتخابی شما باید دارای این امکان باشد که اگر زمانی ولتاژ بیش از حد مجاز وارد دستگاه می گردد ، سریع وارد عمل شود و جریان را قطع کند.

3- بعد از این که شارژ پاور بانک کامل شد ، دستگاه باید دارای این امکان باشد که جریان را به صورت خودکار قطع کند. اگر این عمل انجام نشود دستگاه تا زمانی که به برق متصل است، در حال شارژ شدن می باشد و این مسئله از عمر آن می کاهد.

4- اگر حرارات دستگاه به هر دلیلی بالا برود ، پاور بانک باید قادر باشد تا به طور خودکار جریان های ورودی و خروجی را قطع کند تا دما به حالت عادی برسد و مجدد عمل شارژ را انجام دهد. در هنگام خرید پاور بانک حتماً این نکته را مدنظر قرار دهید.

خرید پاور بانک

تشخیص پاور بانک با کیفیت

اگر پاور بانک انتخابی شما ، از برند معتبری نباشد در برخی موارد می تواند برای دستگاه شارژ شونده حادثه ساز گردد.

لذا با توجه به موارد ذکر شده و بودجه ای که بابت خرید پاور بانک مشخص کرده اید ، ظرفیت و ویژگی های مدل های مختلف را بررسی نمایید و سپس با خیال راحت اقدام به خرید آن کنید!

رویال کاور ؛ فروش پاور بانک با قیمت مناسب

رویال کاور در نظر دارد ، محصولاتی را در لیست فروش خود قرار دهد که از نکات گفته شده بهره مند باشند تا با خیال راحت یک پاور بانک مناسب را با توجه به بودجه خود تهیه کنید.
همچنین می توانید تمامی لوازم جانبی تلفن همراه خود را از قبیل قاب گوشی ،، محافظ صفحه نمایش گوشی ،، شارژر ،، هندزفری و … را با قیمتی مناسب بدون اینکه زمان زیادی بگذارید و در سایت های مختلف به دنبال آن ها بگردید، به صورت یکجا از همین سایت تهیه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *