مقالات

چند راه حل سریع برای رفع ایراد شارژ نشدن گوشی

شارژ نشدن گوشی

در اینجا چند راه حل سریع وجود دارد که می توانید در صورت بروز مشکل شارژ نشدن گوشی خود، آن ها را امتحان کنید.

راه حل‌های رفع مشکل شارژ نشدن گوشی

ابتدا چند روش ذیل را امتحان کنید و عیب دستگاه خود را شناسایی نمایید. پس از عیب یابی به رفع آن اقدام کنید.

برنامه Ampere را بررسی کنید!

Ampere یک برنامه عالی برای بررسی اینکه آیا تلفن شما در حال شارژ است یا خیر و یا میزان شارژ آن چقدر است. این برنامه مشخص می کند که هنگام شارژ شدن تلفن، چه مقدار جریان وارد دستگاه می شود. این برنامه را امتحان کنید و وضعیت باتری تلفن خود را در حالی که به شارژ وصل است، ببینید. اگر رنگ سبز را مشاهده نمودید، دستگاه در حال شارژ است. اما اگر عدد نارنجی منفی باشد، دستگاه شما تنها در حال استفاده از برق است.

شارژ نشدن گوشی

آیا کابل تلفن همراه شما در شرایط خوبی است؟

شارژ نشدن گوشی ممکن است به دلایل زیادی باشد، اما کابل یکی از اولین مواردی است که باید بررسی شود. به خصوص اگر این وسیله جانبی را برای مدت طولانی، احتمالاً از زمان خرید گوشی، مورد استفاده قرار داده باشید. کابل های شارژ به دلایل مختلفی می توانند آسیب ببینند. ممکن است روی آن پا بگذاریم ، یا اغلب در هم پیچیده شوند و فشار سایر اجسام بر روی آن ها موجب صدمه رسیدن به آن گردد.

مطلب پیشنهادی
مشخصات کابل فست شارژ استاندارد چیست؟

کابل شارژ خود را به طور کامل بررسی کنید و ببینید آیا علائم آشکاری از آسیب وجود دارد یا خیر. هرگونه پارگی، خمیدگی، بریدگی یا آسیب کلی دلیل خوبی برای عدم کارکرد صحیح کابل ها خواهد بود. همچنین سعی کنید دستگاه دیگری را با آن شارژ نمایید و ببینید کار می کند یا خیر.اگر شارژ انجام شد، ممکن است مشکل از دستگاه باشد.
همچنین می توانید از کابل دیگری استفاده کنید تا ببینید آیا باتری گوشی هوشمند شما شارژ می شود یا خیر. اگر متوجه شدید که مشکل کابل آسیب دیده است، حتماً به فکر یک جایگزین مناسب باشید.

مشکل شارژ نشدن گوشی

آیا مشکل شارژ نشدن گوشی از آداپتور است؟

بررسی سلامت آداپتور نیز به اندازه کابل حائز اهمیت است. ترک‌ها یا خروجی‌های خمیده نشانه‌های واضحی هستند. برای مشخص شدن عیب، از آن برای شارژ دستگاه های دیگر استفاده کنید. اگر ایراد از آداپتور است، آن را تعویض نمایید.

پورت (درگاه) شارژ خود را بررسی نمایید!

اگر ایراد از کابل و آداپتور شارژر نیست، وقت آن است که به درگاه شارژ تلفن خود نگاهی بیندازید. برای شروع، بررسی کنید که آیا گرد و خاک یا زباله درگاه تلفن را مسدود ساخته است؟ در این حالت می توانید پورت شارژ را با برس یا هوای فشرده تمیز نمایید.

ممکن است نشانه هایی از خوردگی را در این قسمت پیدا کنید. در این صورت برای برطرف کردن مشکل شارژ نشدن گوشی خود به دلیل ایراد در پورت دستگاه، باید آن را به یک مرکز تخصصی بسپارید.

شارژ نشدن گوشی

شارژ نشدن گوشی – منبع تغذیه دیگری را امتحان نمایید! 

ممکن است بتوانید با تغییر منبع تغذیه، مشکل شارژ نشدن گوشی خود را برطرف کنید. گاهی اوقات پریزی که از آن برای شارژ دستگاه استفاده می کنید، خراب است یا قطعی برق دارد. سایر پریزهای خانه را نیز امتحان کنید.

به روزرسانی نرم افزار را بررسی کنید!

یک راه حل ساده ممکن است بررسی به روزرسانی نرم افزار اندروید باشد. در برخی مواقع، اختلال در نرم افزارها می تواند از دلایل شارژ نشدن گوشی هوشمند باشد. کافیست به Settings > System > System Update > Check for Update بروید. در صورت موجود بودن به‌روزرسانی، دستورالعمل‌ها را برای ارتقاء دنبال کنید.

مطلب پیشنهادی
6 دلیل رایج برای داغ شدن بیش از حد گوشی‌های هوشمند

از انجام بازی در حین شارژ خودداری نمایید!

اگر در حین شارژ یک برنامه یا بازی با منابع و گرافیک بالا در حال اجرا است، این احتمال وجود دارد که باتری اندروید شما شارژ نشود. علت آنست که دستگاه، انرژی بیشتری از باتری را نسبت به آنچه شارژر به آن می دهد را صرف می کند. برنامه را ببندید و بررسی کنید که آیا می‌توانید در زمانی که برنامه بازی اجرا نمی‌شود شارژ کنید یا خیر.

شارژ نشدن گوشی – کش (حافظه پنهان) گوشی هوشمند را پاک کنید!

گاهی اوقات، یک برنامه نادرست می تواند منبع مشکل شارژ نشدن گوشی شما باشد. در اینجا یک راه حل مفید وجود دارد – حافظه پنهان دستگاه خود را پاک کنید. برای انجام این کار، به تنظیمات گوشی اندرویدی خود بروید، سپس روی ذخیره سازی ضربه بزنید. نشانه مربوط به داده های حافظه پنهان (کش) را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید تا پاک شود.

باتری دستگاه را بررسی کنید!

اگر مشکل شارژ نشدن گوشی به چند مورد فوق مربوط نمی شود، باید باتری تلفن را مورد بررسی قرار دهید. باتری گوشی‌های هوشمند از لیتیوم-یون ساخته شده‌اند و به مرور زمان دچار استهلاک می‌شوند. این باتری‌ها با تبادل الکترون بین الکترود مبتنی بر بار مثبت (کاتد) و بار منفی (آند) کار می‌کنند.

هنگامی که کاربر به دفعات، شارژ گوشی را به 100 درصد می‌رساند و سپس آن را به طور کامل خالی می‌کند، چنین کاری برای باتری ضرر دارد و سرعت استهلاک آن را افزایش می‌دهد. در حالت ایده آل، بهتر است شارژ باتری همواره در حد 50 درصد باقی بماند. اما چنین کاری برای اغلب کاربران امکان‌پذیر نیست و به همین خاطر توصیه می‌شود شارژ باتری را همواره بین 30 تا 80 درصد نگه دارید.

اگر باتری شما قدیمی شده و به درستی شارژ نمی شود یا به سرعت شارژ خود را از دست می دهد، وقت آن رسیده است که آن را تعویض نمایید.

مطلب پیشنهادی
چند راهکار برای افزایش طول عمر گوشی هوشمند

رویال کاور – فروش قاب گوشی با تنوع زیاد

برای خرید قاب گوشی از رویال کاور ، برند موردنظر خود را انتخاب نمایید و خرید مدل مورد علاقه تان را ثبت کنید. سفارش شما در کوتاه ترین زمان ارسال می گردد.

خرید قاب گوشی آیفون ،، قاب سیلیکونی آیفون ،، خرید قاب گوشی سامسونگ ،،  خرید قاب گوشی هواوی ،، خرید قاب گوشی شیائومی ،، خرید قاب گوشی نوکیا و ..

سایر لوازم جانبی موبایل را نیز با قیمت های مناسب تهیه نمایید:

هندزفری گوشی ،، پاور بانک ،، فلش و رم ،، اسپیکر ،، باتری گوشی ،، شارژر گوشی و …

قاب RC 418 – SOLID COLOR

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
70,000 تومان

قاب ژله ای RC 409 – ANTI SHOCK

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
55,000 تومان

قاب عروسکی RC 408 – MILK COFFE

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
75,000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *