مقالات

آیا راهی برای حفاظت از اطلاعات گوشی وجود دارد؟

حفاظت از اطلاعات گوشی

با پیشرفته‌تر شدن امکانات و قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند، نگهداری اطلاعات خصوصی در اپلیکیشن های مختلف تلفن همراه به امری رایج تبدیل شده است. اطلاعات شخصی و خصوصی جزء اطلاعات محرمانه هر فرد محسوب می گردد که باید از دسترسی سودجویان به آن جلوگیری شود. برای این کار چندین روش وجود دارد. در این مطلب با 9 روش ساده حفاظت از اطلاعات گوشی آشنا خواهید شد.

روش های حفاظت از اطلاعات گوشی هوشمند

فعال کردن قفل تلفن

مهم ترین راه برای جلوگیری از دسترس سایر افراد به اطلاعات گوشی هوشمند شما، فعال نمودن قفل آن است. خوشبختانه کلیه برندهای موجود در بازار از این قابلیت برخوردارند و شما به سادگی می توانید آن را فعال نمایید. چهار راه برای قفل گذاری بر روی تلفن همراه شما وجود دارد:

1- استفاده از پین یا عدد
2- الگوهای حرکتی
3- اثرانگشت
4- اثر چهره

نصب یک فایروال (Firewall) برای حفاظت از اطلاعات گوشی

استفاده از برنامه های فایروال و آنتی ویروس ، یک روش آسان برای حفاظت از اطلاعات گوشی و حریم شخصی شما می باشند. به کمک یک برنامه ضد ویروس معتبر می توانید به ایمن سازی تلفن همراه خود کمک کنید.

خرید اپلیکیشن ها از فروشگاه‌های معتبر 

حتماً برنامه های کاربردی و اپلیکیشن ها را از فروشگاه های معتبر اینترنتی؛ خریداری ، دانلود و نصب نمایید. خرید از مراکز نامعتبر ممکن است شما را ناخواسته به سمت نصب بدافزار بر روی گوشی هوشمند برده و آن را آلوده سازد. بدافزارها قدرت تخریب ، هک اطلاعات و سرقت آن از تلفن همراه را دارند. به همین دلیل حتماً باید فروشگاه های نام آشنا و شناخته شده در این حوزه را بیابید و دانلود خود را از آنجا انجام دهید. به طور مثال فروشگاه اینترنتی play store برای اندروید و app store برای ios جزء نمونه های معتبر به شمار می روند.

حفاظت از اطلاعات گوشی

عدم استفاده از وای فای عمومی جهت حفاظت از اطلاعات گوشی

احتمال سوء استفاده به وسیله شبکه های اینترنت عمومی (wifi) وجود دارد. بدان معنی که ممکن است در یک رستوران، فروشگاه یا هر فضای عمومی دیگری که اینترنت رایگان در اختیار شما قرار می دهند نشسته اید و همزمان با استفاده از صفحات وب راه را برای ورود به حریم شخصی خود توسط افراد ناشناس هموار می سازید. توصیه می شود برای حفاظت از اطلاعات گوشی خود تا حد ممکن از شبکه های اینترنت عمومی استفاده نکنید.

عدم توجه به لینک های ناشناس

در حال حاضر ارسال لینک های مخرب از طریق ایمیل ، sms و یا سایر شبکه های اجتماعی به حدی گسترده شده است که دائما از سوی پلیس سایبری هشدارهای زیادی در رابطه با جدی گرفتن این موضوع ارائه می گردد. در اکثر مواقع هکرها با ارسال اكسپلوت و كدهای مخرب می‌توانند گوشی‌های هوشمند و یا تبلت شما را تحت كنترل در بیاورند. در صورتی که صاحب ارسال کننده لینک، ناشناس است اکیداً از کلیک بر روی آن و باز کردن لینک خودداری نمایید.

به روزرسانی برنامه ها

نصب آخرین آپدیت‌های منتشر شده برای برنامه های کاربردی تلفن هوشمند، یکی از بهترین راه های حفاظت از اطلاعات گوشی می باشد. با این کار علاوه بر حفظ عمر باطری (افزایش طول عمر گوشی) ، از آسیب های داغ شدن گوشی جلوگیری می نمایید.

مطلب پیشنهادی
9 ترفند برای محافظت از باتری گران قیمت گوشی آیفون 13!

خاموش کردن بلوتوث جهت حفاظت از اطلاعات گوشی

بهتر است در مکان های عمومی نظیر مترو ، اتوبوس ، رستوران و … بلوتوث خود را فعال نکنید یا در صورت لزوم پس از استفاده، بلافاصله آن را غیرفعال یا خاموش نمایید. در چنین فضاهایی از اتصال به دستگاه های ناشناس اکیداً خودداری کنید.

در بسیاری از مواقع برای اتصال هدست یا اسپیکر به گوشی و پخش موزیک باید ساعت ها بلوتوث خود را روشن بگذارید. در صورتی که بلوتوث قابل مشاهده باشد، راهی برای هکر‌ها ایجاد می‌کند تا بتوانند به اطلاعات گوشی شما دست پیدا کنند. سعی کنید در مکان های عمومی از اتصال هدست به تلفن همراه خود جلوگیری نمایید.

عدم قبول برخی از مجوزها در هنگام نصب یک برنامه

بسیاری از اپلیکیشن ها در هنگام نصب، لیستی از درخواست ‌های دریافت مجوز که اپلیکیشن برای درست کار کردن به آن ها نیاز دارد را به نمایش می گذارند. دو گزینه در اختیار شماست: 1- اجازه می دهم 2- اجازه نداری

باید دقت کنید کدام برنامه اجازه چنین دسترسی هایی را از شما می خواهد. به طور مثال برنامه چراغ قوه به گزینه دسترسی به پیام های متنی یا فایل های تصویری شما نیازی ندارد! در این صورت با حفاظت از اطلاعات گوشی از به سرقت رفتن آن ها جلوگیری می نمایید.

اجرای تنظیمات کارخانه ای

اگر قصد فروش موبایل‌تان را دارید، فراموش نکنید که حتما از گزینه Factory Data Reset استفاده کنید. بدین معنی که تمام اطلاعات و تغییرات روی موبایل را پاک نموده و آن را به حالت اولیه تنظیمات کارخانه‌ برمی‌گردانید.

رویال کاور

فروشگاه اینترنتی رویال کاور ، لیستی از جدیدترین و کاربردی ترین لوازم جانبی موبایل را در اختیار شما مشتریان گرامی قرار می دهد. با رفتن به دسته بندی موردنظر، به سادگی می توانید محصول موردنظر خود را انتخاب نمایید.

انواع قاب گوشی با مناسب ترین قیمت عرضه می گردند.

 خرید قاب گوشی سامسونگ ،، خرید قاب گوشی آیفون  ،، خرید قاب گوشی هواوی ،، خرید قاب گوشی شیائومی ،، خرید قاب گوشی نوکیا و …

همچنین می توانید سایر لوازم جانبی تلفن همراه خود را از قبیل محافظ صفحه نمایش گوشی ،، شارژر ،، هندزفری ،، پاور بانک و … را با قیمتی مناسب بدون اینکه زمان زیادی بگذارید و در سایت های مختلف به دنبال آن ها بگردید، به صورت یکجا از همین سایت تهیه کنید.

قاب ژله ای RC 409 – ANTI SHOCK

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
55,000 تومان

قاب عروسکی RC 408 – MILK COFFE

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
75,000 تومان

قاب RC 405 – MATTE SHOCKPROOF

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
60,000 تومان

قاب طرح دار RC 400 – BTS

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
60,000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *