مقالات

6 دلیل رایج برای داغ شدن بیش از حد گوشی‌های هوشمند

داغ شدن گوشی

حتماً تا به حال متوجه شده اید که هنگام استفاده از تلفن همراهتان به شدت داغ می‌شود؟ تا حدودی این گرما می تواند طبیعی باشد، اما گرمای بیش از حد می تواند نشانه آسیب داخلی، مشکلات نرم افزاری یا حتی بدافزار باشد. در این مقاله، شش دلیل متداول که باعث می شود تلفن های همراه شما بیش از حد داغ شود را فهرست کرده ایم. دلایل داغ شدن گوشی هوشمند عبارتست از:

دلایل رایج داغ شدن بیش از حد گوشی تلفن‌های همراه

1. استفاده بیش از حد از تلفن هوشمند

براساس قوانین فیزیک یکی از دلایل رایج گرمای بیش از حد گوشی هوشمند شامل استفاده طولانی مدت از دوربین تلفن، استفاده از گوشی با روشنایی صفحه نمایش بالا یا انجام بازی های گرافیکی فشرده است. استفاده مداوم یا بدون توقف از تلفن همراه شما به این معنی است که پردازنده آن باید به طور دائم کار کند که در نتیجه می تواند گرمای زیادی تولید کند. این گرما از طریق بدنه گوشی دفع می شود. به همین دلیل است که معمولاً در حین اجرای اپلیکیشن های بازی با داغ شدن گوشی مواجه می شویم.

2. به روز رسانی نرم افزار باگ دار یا بدافزار

متأسفانه، نرم‌افزار باگ اغلب دلیل اصلی داغ شدن تلفن‌های همراه است. گاهی اوقات یک باگ می‌تواند منجر به گیرکردن برنامه در حلقه‌ای شود که منابع پردازنده را اشغال می‌کند. همچنین برخی از اشکالات ممکن است منجر به مصرف بیش از حد حافظه گردد که این به خودی خود منجر به تولید گرمای بیشتر خواهد شد. در این حالت متوجه می‌شوید که باتری و بدنه داغ می‌شود. در همان زمان است که باتری نیز سریع تر تخلیه می شود. به طور مثال برنامه های استخراج بیت کوین (یا سایر ارزهای دیجیتال) از قدرت پردازش زیادی برای استخراج مخفیانه ارز دیجیتال استفاده می کنند.

اندروید در مقایسه با iOS بیشتر در معرض بدافزار می باشد، اما توصیه می‌شود حتی از دستگاه آیفون خود در برابر نرم افزارهای باگ دار محافظت نمایید. بدین منظور برنامه ها را فقط از فروشگاه های برنامه رسمی نصب کنید.

3. معیوب بودن باتری، کابل یا شارژر

همه شارژرها، باتری‌ها و کابل‌ها با کیفیت یکسان ساخته نمی شوند، به این معنی که می توانند عامل داغ شدن گوشی شما باشند. این موضوع خطرناک است و در برخی از موارد شنیده ایم که تلفن در حین شارژ منفجر شده است! اکثر این موارد شامل استفاده از شارژرهای غیر رسمی و کابل های بی کیفیت است. لذا باید از لوازم جانبی اصلی یا تایید شده شخص ثالث استفاده کنید. توصیه می شود هنگام خواب تلفن همراه خود را شارژ نکنید، زیرا نخواهید توانست مشکلات جدی ناشی از گرمای بیش از حد آن را تشخیص دهید.

داغ شدن گوشی

4. تهویه مسدود شده

تهویه نامناسب یکی از علل مهم داغ شدن گوشی همراه است که به سه دلیل رخ می دهد:

  • مسدود شدن درگاه شارژ

هنگامی که درگاه شارژ مسدود می شود، بدنه شروع به گرم شدن خواهد کرد. در مدل های جدیدتر استفاده از سیستم های خنک کننده پیشرفته در داخل دستگاه بسیار رایج شده اند اما برای مدل های قدیمی تر این موضوع می تواند یک عامل تاثیرگذار در داغ شدن گوشی هوشمند باشد.

  • بالا بودن دمای محیط

زمانی که دمای محیط بالا است (روزهای تابستان)، یا اگر تلفن همراه شما برای مدت طولانی روی داشبورد خودرویتان در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار داشته باشد، احتمال داغ شدن بیشتر است. گرمای مستقیم می تواند به بدنه و نمایشگر گوشی شما آسیب برساند. لذا از قرار دادن تلفن همراه در معرض آفتاب ممانعت به عمل آورید.

داغ شدن گوشی

  • استفاده از قاب گوشی بی کیفیت

یکی دیگر از دلایل داغ شدن بیش از حد تلفن همراه، قاب های بی کیفیت گوشی است. آن ها ممکن است از گوشی شما در برابر سقوط محافظت نمایند، اما به عنوان یک عایق حرارت نیز عمل می کنند. بسیاری از گوشی ها از پشت دستگاه برای دفع گرما از اجزای داخلی مانند پردازنده ها استفاده می کنند. با قرار دادن یک قاب ضخیم روی گوشی، از پخش موثر این گرما در هوا جلوگیری می کنید. از این رو، باید از قاب های بیش از حد حجیم گوشی، به ویژه آن هایی که طراحی حرارتی خوبی ندارند، خودداری کنید.

مطلب پیشنهادی
جدیدترین مدل‌های قاب گوشی در رویال کاور

6. سخت افزارهای قدیمی تر از عوامل داغ شدن گوشی هوشمند 

سخت‌افزارهای قدیمی‌تر، به‌ویژه پردازنده‌ها، اغلب به دلیل عوامل مختلف می‌توانند گوشی را بیش از حد گرم کنند. با افزایش سن تلفن،  خمیر حرارتی بین پردازنده و هیت سینک ممکن است شروع به ریزش کند و پردازنده را مستعد خنک سازی ناکارآمد می کند. در این حالت می‌توانید اقدامات احتیاطی را انجام دهید – تغییر تنظیمات نظیر خاموش کردن ویژگی‌های غیرضروری مانند بلوتوث یا Wi-Fi، کاهش نور صفحه نمایش، استراحت در زمان بازی و …

5. آسیب داخلی تلفن همراه

همانطور که قبلا ذکر کردیم، باتری های آسیب دیده تقصیر زیادی در گرم شدن بیش از حد گوشی هوشمند برعهده دارند. برخی از گوشی ها دارای مکانیزم های خنک کننده پیشرفته هستند. اگر به طور تصادفی تلفن همراه از دست شما بیفتد ممکن است دچار آسیب داخلی شود، یعنی ضربه اغلب می‌تواند باعث شل شدن قطعات و در نتیجه اتصال کوتاه شود که برخی از آن ها به تلفن شما اجازه کار می دهند اما به شدت بدنه را داغ خواهند کرد.

مطلب پیشنهادی
افزایش ایمنی گوشی با انواع قاب ضد ضربه!

چند روش برای مقابله با داغ شدن بیش از حد گوشی

1-  هنگام بازی، یک تا دو دقیقه استراحت کنید. این به گوشی شما اجازه می دهد تا خنک شود.

2- Wi-Fi یا داده تلفن همراه را در مناطقی که سیگنال ندارید، خاموش کنید. اگر تلفن همراه شما دائماً به دنبال سیگنالی برای اتصال به آن باشد، افزایش گرما بیشتر خواهد شد.

3- برنامه ها را از فروشگاه‌های رسمی تهیه نمایید.

4- اپلیکیشن های خود را در فواصل زمانی منظم به‌روزرسانی کنید زیرا نسخه‌های جدید ممکن است باگ‌های قدیمی‌تری را که باعث تخلیه بیش از حد باتری و گرمایش می‌شوند، برطرف کنند.

5- هرگز از گوشی با باتری آسیب دیده استفاده نکنید. باتری را توسط یک مرکز خدمات مجاز تعویض کنید و از کابل ها یا شارژرهای بازار خاکستری استفاده نکنید.

6- تلفن همراه خود را تمیز نگه دارید. گرد و غبار را پاک کنید و مطمئن شوید که درگاه های شارژ و مشبک های بلندگو عاری از گرد و غبار و پرز هستند.

7 – از یک قاب گوشی استاندارد و باکیفیت استفاده کنید و تلفن همراه خود را هرگز در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار ندهید.

پیشنهاد رویال کاور: سفارش قاب گوشی برندهای مختلف با بالاترین درجه کیفی

فروشگاه آنلاین رویال کاور

یکی از اهداف این مجموعه، بررسی تغییرات روز دنیای فناوری و ارائه آخرین اخبار تکنولوژی به شما عزیزانی است که خواهان کسب اطلاعات در این زمینه هستید!

رویال کاور ، به روزترین و جدیدترین مدل های قاب گوشی و انواع لوازم جانبی موبایل را با قیمت های باورنکردنی و کاملاً مناسب عرضه می دارد.

از سایر محصولات رویال کاور دیدن فرمایید!

شارژر گوشی ،، اسپیکر ،، باتری گوشی ،، فلش و رم ،، پاور بانک

برای خرید قاب گوشی ، برند موردنظر خود را انتخاب نمایید!

خرید قاب گوشی آیفون  ،، خرید قاب گوشی سامسونگ ،، خرید قاب گوشی هواوی ،، خرید قاب گوشی شیائومی ،، خرید قاب گوشی نوکیا و

قاب ژله ای RC 409 – ANTI SHOCK

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
55,000 تومان

قاب عروسکی RC 408 – MILK COFFE

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
75,000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *