مقالات

گلکسی واچ 5 در مقایسه با گلسی واچ 5 پرو ؛ کدام یک را باید تهیه کنید!

گلکسی واچ 5

آخرین ساعت‌های هوشمند سامسونگ شباهت‌هایی با یکدیگر دارند – اما برخی تفاوت‌های کلیدی باعث اختلاف قیمت میان آن ها گردیده است. در این مطلب با بررسی تفاوت های گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 5 پرو ، نحوه تشخیص اینکه کدام یک برای شما مناسب است آورده شده است.

تفاوت های گلسی واچ 5 با مدل پرو

بزرگترین تفاوت بین Watch 5 و Watch 5 Pro به اندازه ، نوع طراحی، عمر باتری و ویژگی های GPS اضافی برای Watch 5 Pro مربوط می شود.

1- اندازه

Watch 5 در دو اندازه مختلف 40 و 44 میلی متری عرضه می شود. هر دوی آن ها کوچکتر از Watch 5 Pro هستند که طراحی 45 میلی متری دارد. اما تفاوت در اندازه فراتر از محیط خود ساعت است. قد Watch 5 Pro کمی بلندتر از دو ساعت دیگر است که برای برخی آزاردهنده خواهد بود.

گلکسی واچ 5 پرو

2- طراحی

گلکسی واچ 5 و پرو، هر دو دارای بدنه آلومینیومی و صفحه نمایش شیشه ای کریستالی هستند. بدنه و صفحه نمایش واچ 5 به سختی مدل پرو نیست، اما همچنان با دوام است. جدای از استحکام، طراحی Watch 5 به اندازه Watch 5 Pro پر زرق و برق یا ممتاز نمی باشد.
محفظه تیتانیومی Watch 5 Pro به رنگ خاکستری یا مشکی عرضه می شود که هر دوی آن ها احساس برتری ظاهری نسبت به Watch 5 استاندارد دارند و رویه ساعت با یک کریستال یاقوت کبود پوشانده شده است.

Watch 5 در مجموعه ای از رنگ های مختلف عرضه می شود که بسته به اندازه آن متفاوت است. برای گزینه 44 میلی متری، ساعت در رنگ های آبی، نقره ای یا خاکستری عرضه می شود. گزینه 40 میلی متری دارای رنگ های نقره ای، خاکستری و صورتی طلایی است.

کاربران قدیمی گلکسی واچ، وقتی بدانند که هیچ یک از مدل‌های Watch 5 با قاب چرخشی عرضه نمی‌شوند، ناامید خواهند شد. اما سامسونگ در عوض قاب لمسی را انتخاب کرده است.

3- طول عمر باتری گلکسی واچ 5 و پرو

باتری واچ 5 پرو یک باتری 590 میلی آمپری است که بیش از دو برابر اندازه باتری در نسخه 40 میلی‌متری (284 میلی‌آمپر ساعت) است و همچنان بسیار بزرگ‌تر از مدل 44 میلی‌متری (410 میلی‌آمپر ساعت) می باشد. نتیجه باتری بزرگ‌تر، افزایش عمر باتری برای GPS مستقل یا استفاده سلولی است – یا اگر اغلب از هیچ یک از این ویژگی‌ها استفاده نمی‌کنید، عمر باتری برای استفاده روزانه بیشتر است.

در واقع باتری Samsung Watch5 Pro ، هشتاد ساعت دوام می‌آورد – که معادل 3 روز است! این یک نمونه تقویت شده در مقایسه با باتری 361 میلی آمپر Galaxy Watch4 Classic است.

گلکسی واچ 5 نیز دارای باتری بادوام است که بین 276 تا 391 میلی‌آمپر ساعت می باشد. در این حالت هم این یک پیشرفت قابل توجه نسبت به Galaxy Watch4 است که ظرفیت باتری 247 میلی آمپر ساعتی (معمولی) دارد. با بهبود قابلیت‌های شارژ، اکنون می‌توانید زمان کمتری را نیز صرف شارژ کنید.

هر دو مدل Samsung Watch5 و Watch5 Pro می توانند دو برابر سریعتر از Samsung Watch4 و Watch4 Classic شارژ شوند. با بهره مندی از شارژ 10 واتی ارتقا یافته، در کمترین زمان ممکن دوباره راه اندازی می شوند. به کمک شارژ سریع، هر دو از 0 تا 45 درصد فقط در 30 دقیقه شارژ می شوند. اگر زمانی که خارج از منزل هستید و به شارژ سریع نیاز دارید، گلکسی واچ 5 و پرو عملکرد بهتری نسبت به واچ 4 نشان می دهند.

4- مقاومت بدنه

Watch 5 Pro به لطف بدنه تیتانیومی به گونه ای طراحی شده است که ضربه را تحمل کند و به تیک تاک خود ادامه دهد. به عبارت دیگر نمونه پرو سخت تر از گلکسی واچ 5 است که آن را برای ماجراجویی در فضای باز مناسب تر می کند.

مطلب پیشنهادی
افزایش ایمنی گوشی با انواع قاب ضد ضربه!

5- ویژگی های GPS مستقل

Watch 5 و Watch 5 Pro همان نسخه Wear OS 3.5 را اجرا می کنند، اما مدل Pro دارای چند ویژگی اضافی می باشد که برای به حداکثر رساندن استفاده از عمر باتری بیشتر و ویژگی های GPS طراحی شده است.

به طور خاص، می‌توانید فایل‌های مسیر GPX دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی را روی ساعت وارد کنید (از طریق Samsung Health) و از ساعت به‌عنوان یک دستگاه GPS اختصاصی استفاده کنید.

مسیرها از طریق فایل‌های GPX برای کسانی که اغلب پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری می‌کنند، بسیار مهم است. و با باتری بزرگ داخل Watch 5 Pro، سامسونگ تا 24 ساعت استفاده مداوم از GPS مستقل را وعده می دهد.

مطلب پیشنهادی
خرید بهترین گلس

نتیجه – گلکسی واچ 5  یا پرو؟

Watch 5 Pro به این علت در نام خود از “pro” استفاده کرده است که ویژگی های بیشتری نسبت به Watch 5 استاندارد ارائه می دهد. واچ 5 طراحی کلاسیک تری را ارائه می دهد، مقرون به صرفه تر است و به همان اندازه Watch 5 Pro برای ویژگی های اولیه ساعت هوشمند توانایی دارد.
Watch 5 Pro ظاهری زیباتر و ممتازتر دارد، اما از قیمت بالاتری برخوردار است. همچنین عمر باتری اضافی و ویژگی‌های اختصاصی به دست خواهید آورد که مطمئناً هر دوچرخه‌سوار یا کوهنوردی را خوشحال می‌کند.

رویال کاور

عوامل این مجموعه هدف خود را بر عرضه تجهیزات باکیفیت قرار داده اند، در عین حال که این محصولات از قیمت‌های مناسبی برخوردار باشند.

همگام سازی تجهیزات جانبی با مدل های جدید برندهای مطرح بازار ، از دیگر اهداف رویال کاور است. جالب است بدانید با ورود هر مدل گوشی جدید به بازار درصدد هستیم تا در سریع ترین زمان ممکن ، تجهیزات جانبی آن را با قیمت های ایده آل و مناسب عرضه نماییم.

از محصولات متنوع ما دیدن فرمایید:

قاب ژله ای RC 409 – ANTI SHOCK

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
55,000 تومان

قاب عروسکی RC 408 – MILK COFFE

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
75,000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *