مقالات

راهکارهای افزایش طول عمر ایرپاد

افزایش طول عمر ایرپاد

باتری AirPods با شارژ کامل به طور میانگین 4.7 ساعت دوام می آورد و میانگین طول عمر آن (برای اکثریت مدل ها) حدود 3 سال است. دلیل کارنکردن یک ایرپاد، مرگ باتری لیتیوم یونی آن است. در این مطلب شما را با چند راهکار افزایش طول عمر ایرپاد آشنا می نماییم.

روش های افزایش طول عمر ایرپاد

در حالی که ایرپادها طول عمر محدودی دارند، اما برخی از راهکارها می توانند به دوام و ماندگاری بیشتر آن ها کمک نمایند. این راهکارها عبارتند از:

برای افزایش طول عمر ایرپاد به مدت زمان شارژ آن توجه نمایید!

یکی از راه‌های حفظ عمر باتری، نظارت بر شارژ مجدد است. ماندن بیش از حد یک ایرپاد در داخل شارژ، باعث مرگ تدریجی باتری شما می گردد.

از تخلیه کامل ایرپاد و کیس آن خودداری کنید!

همانطور که حداکثر شارژ، می تواند عمر باتری را کوتاه نماید، تخلیه عمیق نیز طول عمر باتری ایرپاد شما را کاهش می دهد. تخلیه عمیق می تواند باعث آسیب دائمی به باتری لیتیوم یون شود، زیرا باعث ایجاد اتصال کوتاه در AirPods به هنگام شارژ می شود. در حالت مطلوب، باید باتری خود را روی 25 تا 85 درصد نگه دارید. ساز و کار آیفون یا آیپد بدین گونه است که با رسیدن به 20 درصد به شما هشدار می دهد. درواقع بوق به این معنی است که زمان شارژ باتری شما فرا رسیده است.

وقتی از باتری که 10 درصد یا کمتر از آن شارژ دارد، استفاده می کنید به سادگی طول عمر آن را کاهش می دهید. در مورد کیس AirPods هم همینطور – فقط زمانی که نیاز به شارژ داشته باشد آن را وصل کنید. کیس AirPods شما از طریق شارژ القایی (بی سیم) شارژ می شود که انرژی بیشتری مصرف می کند. در این حالت باتری شما ضعیف تر می شود و طول عمر آن کاهش می یابد. برای افزایش عمر باتری کیس AirPods، بهتر است آن را بین 25 تا 85 درصد نگه دارید.

AirPods را دور از آب نگه دارید!

هیچ ایرپاد ضد آبی وجود ندارد. اپل فقط ایرپادهای مقاوم در برابر آب و تعریق دارد. تفاوت بین این دو عبارت این است که شما می توانید AirPods خود را در هنگام دویدن در میان دستان عرق کرده خود نگه دارید، اما نمی توانید با آن ها شنا کنید. بعد از تمرینات سنگین ورزشی، باید AirPods خود را با یک پارچه بدون پرز پاک کنید و آن ها را کاملاً خشک نگه دارید.

توجه داشته باشید برای افزایش طول عمر ایرپاد قبل از استفاده یا شارژ مجدد، مطمئن شوید که کاملاً خشک شده اند. اگر به دلایلی ایرپادهای شما خیس شدند، باید آب را بدون آسیب رساندن به اجزای داخلی آن خارج کنید. توصیه می شود در این حالت از دمش هوای فشرده شدید برای خشک کردن AirPods خودداری کنید. این نیرو خیلی قوی است و می تواند مش اسپیکر و پورت شارژ را از بین ببرد.

مطلب پیشنهادی
قطع شدن ایرپاد در هنگام مکالمه به چه دلایلی ممکن است، رخ دهد؟

AirPods را در معرض دمای شدید قرار ندهید!

دمای شدید محیط می تواند به هندزفری های بی سیم شما آسیب رساند. به عنوان مثال، استفاده از AirPods در محیطی با بیش از 35 درجه سانتیگراد (95 درجه فارنهایت) می تواند باعث شود که سیستم داخلی آن به خوبی کار نکند.

طبق گفته اپل، محدوده دمایی مطلوب برای استفاده از AirPods بین 16 درجه سانتی گراد (62 درجه فارنهایت) و 22 درجه سانتی گراد (72 درجه فارنهایت) است. هر دمایی فراتر و پایین تر از آن می تواند به AirPods شما آسیب جبران ناپذیری وارد کند.

قرار دادن AirPods در معرض دمای بالا باعث آسیب دائمی باتری می گردد. یک توصیه: AirPods را در ماشین پارک شده خود زیر نور خورشید رها نکنید. اتومبیل هایی که ساعت ها زیر نور آفتاب قرار می گیرند، معمولاً دمای بالایی را ثبت می کنند که می تواند به AirPods شما آسیب برساند.

مطلب پیشنهادی
خرید کاور ایرپاد عروسکی، مطابق با میل و سلیقه شما!

سایر راهکارهای افزایش طول عمر ایرپاد

1- برای حفظ عمر باتری، برخی از ویژگی‌های هوشمند (مانند تشخیص خودکار گوش و صدای فضایی) را غیرفعال کنید یا حالت‌های ANC و شفافیت (برای AirPods Pro) را خاموش کنید.

2- هنگام شارژ، درپوش کاور AirPods را بردارید. کاورها در واقع از Airpods شما در برابر خط و خش محافظت می کنند. با این حال، می توانند گرمای اضافی تولید نمایند که ممکن است به باتری شما آسیب برساند و طول عمر آن را کاهش دهد.

توصیه می کنیم هنگام شارژ ایرپادهای خود، پوشش کیس را بردارید تا گرمای کیس در هنگام شارژ کاهش یابد. اگرچه عمر باتری شما را افزایش نمی دهد، ولی مطمئناً آن را کاهش خواهد داد.

فروشگاه رویال کاور

لوازم جانبی موبایل شامل انواع قاب گوشی در طرح ها و مدل های متنوع، هندزفری گوشی ،، گلس گوشی ،، کاور ایرپاد و … با قیمت های بسیار مناسب به فروش می رسد. این محصولات از طریق پست به سراسر کشور ارسال می گردند.

قاب طرح دار RC 440 – BLUE BEAR

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
60,000 تومان

قاب طرح دار RC 439 – NICE DAY

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
60,000 تومان

قاب طرح دار RC 438 – PINK BEAR

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
60,000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *