مقالات

چگونه ایرپاد خود را تمیز نمایید؟

تمیز کردن ایرپاد

از ایرپاد خود در طول روز به طور مداوم استفاده می کنید، به موسیقی گوش می دهید، تماس می گیرید، و پادکست های مورد علاقه خود را دنبال می کنید. اما آخرین باری که آن ها را تمیز کردید، چه زمانی بوده است؟ بهتر است بدانید تجمع جرم گوش، عرق، خاک و سایر مواد آلوده کننده نه تنها می تواند به عملکرد و طول عمر AirPods شما آسیب برساند، بلکه می تواند باعث تحریک یا عفونت در کانال گوش شما می شود. ایرپادها از نقاط ریز زیادی تشکیل شده اند و تمیز کردن آن ها به روش اشتباه می تواند موجب آسیب دیدگی این قطعه شود. در این مطلب شما را با روش های صحیح تمیز کردن ایرپاد آشنا می نماییم.

نحوه تمیز کردن ایرپاد

قبل از تمیز کردن هر قطعه فنی، چه صفحه کامپیوتر، صفحه نمایش تلویزیون، هدفون و … حتماً دستورالعمل‌های همراه محصول را مطالعه کنید. بسته به برند یا مدل، هدفون‌ها ممکن است دارای اجزایی باشند که نیاز به روش خاصی برای مراقبت دارند. با این حال، اکثر ایرپادها را می توانید طبق مراحل ذیل تمیز نمایید:

1- یکی از روش های توصیه شده استفاده از دستمال مرطوب آغشته به مواد ضد عفونی کننده یا الکلی برای تمیز کردن سطوح بیرونی است – اما از آن برای تمیز کردن مش روی اسپیکر (توری) خودداری نمایید. اگر مواد ضدعفونی کننده در اختیار ندارید، می توانید از یک پارچه میکروفیبر کمی مرطوب هم استفاده کنید. (اپل همچنین استفاده از دستمال مرطوب ایزوپروپیل الکل 70 درصد، دستمال مرطوب اتیل الکلی 75 درصد را برای تمیز کردن قسمت بیرونی هدفون پیشنهاد می کند.)

2- برای مش های میکروفون و اسپیکر، از یک سواب پنبه ای خشک (مانند گوش پاک کن) و یک برس نرم استفاده کنید و به آرامی آلودگی ها را پاک کنید. هرگز آن را بر روی مش، خیلی محکم فشار ندهید. فشار زیاد احتمال آسیب دیدگی آن را افزایش می دهد.

تمیز کردن ایرپاد

استفاده از این روش ها برای تمیز کردن ایرپاد ممنوع است!

مهم نیست که چه نوع ایرپادی دارید، هرگز نباید آن ها را با مواد سفید کننده قوی نظیر وایتکس یا پراکسید هیدروژن (آب اکسیژنه) تمیز کنید. این پاک کننده ها ساینده هستند و می توانند به AirPods شما آسیب برسانند. هرگز از الکل یا دستمال‌های ضدعفونی‌کننده روی توری بافتنی ایرپادها یا قسمت‌های بالشتک گوش AirPods Max استفاده نکنید.

استفاده از اجسام تیز مانند سنجاق، بشکاف خیاطی، خلال دندان و … را برای تمیز کردن اسپیکر یا مش میکروفون توصیه نمی کنیم، زیرا ممکن است اسپیکر را سوراخ کند. در عوض، از یک مسواک نرم استفاده کنید تا به آرامی هرگونه ضایعات را از بین ببرید.

با وسایل تیز ایرپاد را تمیز نکنید

آیا AirPods ضد آب هستند؟

برای تمیز کردن ایرپاد از شستن آن زیر آب جاری خودداری کنید، زیرا این محصولات ضد آب نیستند. میزان مقاومت آن ها در برابر آب به نوع ایرپادهایی که استفاده می کنید بستگی دارد. نسخه‌های قدیمی‌تر ایرپاد اصلاً دارای رتبه مقاومت در برابر آب نیستند. نسخه های جدیدتر رطوبتی به اندازه عرقی که در یک تمرین ورزشی ایجاد می شود یا بارش یک باران ملایم را تحمل می کنند. اما مراقب باشید که AirPods برای مدت طولانی در معرض آب قرار نگیرد. به گفته اپل، هرگز نباید با AirPods دوش بگیرید یا شنا کنید.

مطلب پیشنهادی
قاب سیلیکونی ، برازنده گوشی آیفون شماست!

نحوه تمیز کردن قاب ایرپاد

تجمع آلودگی داخل کیس شارژ، یکی از مهم ترین عوامل شارژ نشدن ایرپاد و یا کند شدن این فرآیند به شمار می رود. نحوه تمیز کردن کیس شارژ ایرپاد به شرح ذیل است:

1- یک پارچه بدون پرز را به الکل 70 درصد آغشته کنید. سپس قسمت‌ بیرونی بدنه کیس و اطراف دکمۀ setup را با آن تمیز کنید.

2- سپس با کمک یک سواب پنبه ای داخل کیس و به ویژه روی پین‌های شارژ را تمیز نمایید.

تمیز کردن کیس ایرپاد

3- به کمک یک خلال دندان آغشته به الکل 70 درصد قسمت‌هایی از کیس شارژ را تمیز کنید که با گوش‌پاک‌کن به آن‌ها دسترسی نداشتید. هم‌چنین، درزها، شکاف‌ها و پورت شارژ را هم با خلال دندان پاک کنید. دقت داشته باشید که به هیچ عنوان با خلال دندان فشار زیادی به کیس وارد نکنید.

4- آلودگی هایی که به کمک خلال دندان از کیس جدا شده را توسط سواب پنبه ای خارج نمایید.

5- در نهایت با کمک یک پارچه بدون پرز و بدون رطوبت یک‌بار دیگر تمام قسمت‌های کیس را تمیز کنید.

رویال کاور

فروشگاه اینترنتی  رویال کاور  با عرضه محصولات باکیفیت، جدیدترین مدل‌‎های روز دنیای تکنولوژی و فناوری  را در اختیار مشتریان گرامی قرار می دهد.

انواع  قاب گوشی  و لوازم جانبی موبایل  با  قیمت های استثنایی  عرضه می گردند.

مدل موردنظر را از صفحات مرتبط انتخاب کنید  و سفارش خود را در سایت ثبت نمایید. محصول در کوتاه ترین زمان از طریق پست ارسال می گردد. 

خرید قاب گوشی آیفون   ،، خرید قاب گوشی هواوی  ،، خرید قاب گوشی سامسونگ  ،،  خرید قاب گوشی شیائومی  ،،  خرید قاب گوشی نوکیا  و ..

از سایر محصولات رویال کاور نیز دیدن فرمایید:

هندزفری گوشی  ،، پاور بانک  ،، فلش و رم  ،، اسپیکر ،، باتری گوشی  ،، شارژر گوشی  و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *