مقالات

سه روش برای مواجه نشدن با پیغام « پر شدن حافظه گوشی »

پر شدن حافظه گوشی

حذف گوشی‌های هوشمند از زندگی روزمره به علت استفاده دائمی از برنامه‌‎های کاربردی آن، امری غیرممکن است! سرعت ورود اطلاعات به قدری بالاست که اگر حافظه گوشی شما از ظرفیت زیادی برخوردار باشد، پس از مدت کوتاهی با پیغام پر شدن حافظه گوشی مواجه خواهید شد! این شاید بدترین پیغامی باشد که هر روز مجبور هستید آن را بر روی صفحه اصلی گوشی خود ببینید! بدتر از آن زمانی است که باید صرف پاک کردن تصاویر، ویدئوها و برنامه‌های مختلف کنید! اگر فرصت انجام این کار را نداشته باشید، به زودی با کُند شدن سرعت گوشی و عدم به روزرسانی برنامه‌های کاربردی مواجه خواهید شد!

دلایل پر شدن حافظه گوشی هوشمند

پر شدن حافظه گوشی هوشمند به دلایل زیر است:

1- کلیه فایل‌های صوتی و تصویری که از برنامه‌های پیام رسان دریافت می کنید، در حافظه گوشی ذخیره می شوند. (حتی اگر به انتخاب خودتان ذخیره نشده باشند)

2- اپلیکیشن‌های بازی فضای زیادی را اشغال می کنند.

3- دانلود تصاویر و ویدئو با حجم بالا از صفحات وب، عکس برداری و فیلمبرداری با بالاترین کیفیت نیز از دیگر عوامل پر شدن حافظه گوشی می باشند.

4- کش یا حافظه مخفی گوشی تمامی فایل‌های مرتبط با نصب اپلیکیشن‌ها را در خود جای می دهد، در نتیجه به سرعت با پر شدن حافظه گوشی اعلان وجود خواهد کرد.

راه حل‌های جلوگیری از پر شدن حافظه گوشی

چند روش برای ممانعت از پر شدن حافظه گوشی وجود دارد:

1- انتقال تصاویر و فیلم ها به سیستمی با حافظه بیشتر

با رونمایی از هر مدل جدید، قابلیت‌های متمایزی به بخش دوربین گوشی اضافه می شود. در حال حاضر گوشی آیفون و سامسونگ از ویژگی تصویربرداری سینماتیک برخوردار می باشد. طبیعتاً هرچه بر قدرت سنسور لنز دوربین‌های هوشمند افزوده شود، حجم تصاویر و ویدئوها نیز افزایش می یابد. به همین دلیل حافظه گوشی سریع تر پر می شود. برای جلوگیری از این امر توصیه می شود بعد از هربار فیلمبرداری یا عکاسی در اسرع وقت هرآنچه را ثبت کرده اید به لپ تاپ یا رایانه رومیزی شخصی خود انتقال دهید.

در صورتی که سیستم مناسبی در اختیار ندارید، بهتر است از یک کارت حافظه خارجی (SD) یا یک هارد اکسترنال استفاده نمایید و فایل های حجیم را بر روی آن ذخیره کنید.

تذکر : تصور کنید بعد از هربار عکاسی یا فیلمبرداری، فایل ها را بدون انتقال به سیستم بزرگ‌تر در حافظه گوشی خود رها ساخته اید. حال بعد از مشاهده اخطار پر شدن حافظه گوشی به گالری تصاویر خود مراجعه می کنید و با حجم عظیمی از عکس و فیلم مواجه خواهید شد! کلافه و سردرگم می شوید و برای انتخاب، حذف یا انتقال آن ها باید چندین ساعت و بعضاً یک روز زمان بگذارید! پس بهتر است همان روزی که تصویر جدیدی را ثبت کردید، زمانی را برای انتقال آن صرف کنید!

مطلب پیشنهادی
تنوع بالای طرح ها ؛ قاب گوشی مورد علاقه تان به راحتی پیدا می شود!

2- پاک کردن کش گوشی اندرویدی

به کمک تنظیمات زیر می توانید حافظه موقت یا کش گوشی اندرویدی را پاک کنید:

  • ابتدا به صفحه تنظیمات مراجعه کنید و سپس به قسمت مدیریت برنامه ها بروید. در این بخش تمام برنامه های دانلود شده در دستگاه اندرویدی خود و همچنین میزان فضای ذخیره سازی آن ها را مشاهده می کنید.
  • بر روی گزینه Menu یا More ضربه بزنید تا این برنامه ها بر اساس اندازه مرتب شوند و بررسی کنید کدام برنامه بیشترین فضا را اشغال کرده است.
  • روی برنامه خاص ضربه بزنید تا فضای اشغال شده توسط برنامه، داده های آن (بخش ذخیره سازی) و حافظه پنهان آن را مشاهده کنید.
  • برروی گزینه Clear Cache ضربه بزنید تا حافظه پنهان خالی شده و مقداری فضا آزاد گردد.
  • همین روند را برای سایر اپلیکیشن تکرار کنید تا کش هر برنامه پاک شود.

علاوه بر روش بالا شما همچنین می توانید تمام فایل های کش را با هم و یکجا پاک کنید. برای انجام این کار، به Settings > Storage > Device Memory بروید. سپس روی Cache data و Delete ضربه بزنید تا تمام داده های کش از همه برنامه های شما پاک شود.

پر شدن حافظه گوشی

3- حذف برنامه‌های اضافی

ممکن است زمانی به یک برنامه احتیاج داشته اید ولی اکنون دیگر از آن استفاده نمی کنید و برای شما کاربردی ندارد. پس بهتر است قبل از مشاهده اخطار پر شدن حافظه گوشی آن ها را حذف کنید.

برای حذف یک برنامه، به تنظیمات گوشی اندرویدی خود بروید و وارد بخش برنامه ها شوید تا لیستی از تمام برنامه هایی که روی دستگاه شما نصب شده است را دریافت کنید. همچنین، می توانید آن ها را براساس اندازه مرتب کنید. سپس برنامه ای را که نیاز ندارید انتخاب کنید و برای حذف آن روی گزینه Uninstall کلیک نمایید.

 

رویال کاور

فروشگاه اینترنتی رویال کاور با عرضه محصولات باکیفیت، جدیدترین مدل‌‎های روز دنیای تکنولوژی و فناوری را در اختیار مشتریان گرامی قرار می دهد.

انواع قاب گوشی و لوازم جانبی موبایل با قیمت های استثنایی عرضه می گردند.

مدل موردنظر را از صفحات مرتبط انتخاب کنید  و سفارش خود را در سایت ثبت نمایید. محصول در کوتاه ترین زمان از طریق پست ارسال می گردد. 

خرید قاب گوشی آیفون  ،، خرید قاب گوشی هواوی ،، خرید قاب گوشی سامسونگ ،،  خرید قاب گوشی شیائومی ،، خرید قاب گوشی نوکیا و ..

از سایر محصولات رویال کاور نیز دیدن فرمایید:

هندزفری گوشی ،، پاور بانک ،، فلش و رم ،، اسپیکر ،، باتری گوشی ،، شارژر گوشی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *