مقالات

علت پخش نشدن برخی از فیلم ها در آیفون چیست؟ راهکار مناسب کدام است؟

پخش نشدن فیلم در آیفون

یکی از مشکلات رایج در گوشی های آیفون، عدم پخش فیلم های ویدئویی می باشد. پخش نشدن فیلم در آیفون به چند دلیل ممکن است رخ دهد که در ادامه به بررسی هریک می پردازیم:

دلایل پخش نشدن فیلم در آیفون 

عدم پشتیبانی اپلیکیشن ویدئوی آیفون از فایل های ویدئویی

یکی از مهم ترین دلایل پخش نشدن فیلم در گوشی آیفون به اپلیکیشن مخصوص آن باز می گردد. این برنامه قادر به پشتیبانی از تمامی فرمت های ویدئویی نیست، به همین دلیل هنگام پخش برخی از ویدئو و فیلم ها با خطا مواجه می شوید. بنابراین براساس نسخه ios خود باید به روزترین نرم افزار پخش ویدئو را انتخاب نمایید. کاربرانی که از آیفون های قدیمی تر مانند آیفون 7 یا آیفون 6 استفاده می کنند، معمولاً با نصب نرم افزارهای پخش مانند VLC یا KM Player می توانند مشکل بازنشدن فیلم در گالری آیفون را برطرف نمایند.

در صورتی که پس از نصب اپلیکیشن جدید پخش ویدئو، مشکل باز هم حل نشد باید به فکر تبدیل فرمت آن به فرمت مدنظر آیفون باشید!

تبدیل فرمت ویدئوها

عدم سازگاری فرمت ویدئو با اپلیکیشن پخش کننده، معمولاً با تبدیل فرمت فیلم برطرف خواهد شد. برای این کار کافی است یک برنامه کانورتر ویدیو دانلود کنید و فرمت ویدیوها را به یکی از فرمت های سازگار با آیفون تغییر دهید.

تقریباً همه برنامه‌های convertor معروف که عموماً رایگان هم هستند، این امکان را به شما می دهند تا فرمت ویدئوها را به فرمت ویدیو مناسب برای آیفون تغییر دهید. فرمت معمول در گوشی های آیفون، MOV است. سایر فرمت ها را می توان به کمک برنامه کانورتر به MOV تبدیل نموده و به راحتی آن را اجرا نمایید.

توجه : 4Media iPhone Video Converter یکی از نرم افزارهای محبوب ویندوز است که برای تماشای هر ویدیویی بر روی گوشی آیفون به کار می‌آید. برنامه iPhone Video Converter قادر است فرمت‌ های پرکاربرد ویدیویی نظیر MPEG, WMV, MOV, MP4, RM, RMVB, DivX, ASF, VOB, 3GP و AVI را به فرمت MOV تبدیل کند.

نقص ویدئو در هنگام کپی

یکی از دلایل پخش نشدن فیلم در آیفون ، کپی کردن ناقص فایل می باشد. این مشکل می تواند به دلایل نرم افزاری مختلفی رخ دهد. در صورت مشاهده این مشکل ، فایل ویدئویی را حذف کنید و مجدداً آن را به گوشی خود انتقال دهید.

مطلب پیشنهادی
قاب سیلیکونی ، برازنده گوشی آیفون شماست!

آپدیت نبودن سیستم عامل

مدل‌های قدیمی تر آیفون خصوصاً مدل‌های قبل از آیفون 8 مانند آیفون 7 و آیفون 6s از iOS های ورژن قدیمی استفاده می کنند. در این دستگاه ها احتمال بروز خطا در هنگام پخش ویدیو در گالری آیفون بیشتر رخ می دهد. برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل توصیه می شود، حتماً سیستم عامل آیفون خود را به آخرین نسخه ممکن آپدیت کنید.

عدم وجود ظرفیت در حافظه گوشی از دلایل پخش نشدن فیلم در آیفون

یکی دیگر از عوامل پخش نشدن فیلم در آیفون ، پُر بودن حافظه گوشی می باشد. از آنجایی که آیفون از کارت حافظه یا فلش مموری پشتیبانی نمی کند، لذا حافظه آن به سرعت پُر خواهد شد. پیشرفت تکنولوژی در ساخت لنز دوربین های آیفون ، سبب گردیده تا بتوان تصاویر و ویدئوهایی با کیفیت بسیار بالا و در عین حال با حجم زیاد ثبت نمود. به همین منظور باید در فواصل زمانی کوتاه برای انتقال فایل‌های صوتی و تصویری به سیستم یا هارد اکسترنال اقدام نمایید. اگر فرصت انجام این کار را ندارید، توصیه می شود از برنامه کاربردی icloud Photos استفاده نمایید. این برنامه قادر است تا از فایل های صوتی و تصویری شما به طور ایمن نگهداری نماید. برای ذخیره سازی اطلاعات در این فضا ، باید از Apple ID خود استفاده کنید.

توجه : برای اینکه عکس‌ها و ویدیوهای شما در همه دستگاه‌های در دسترس به‌روز مشاهده شوند، مطمئن شوید که با همان Apple ID ای که ثبت نام نموده اید، وارد iCloud شده‌اید.

برای مشاهده فایل های موردنظر در این برنامه، به تنظیمات > [نام شما] بروید، سپس روی iCloud ضربه بزنید. iCloud Photos را روشن کنید.

رویال کاور 

برند آیفون از پرطرفداراترین برند گوشی های هوشمند در ایران است. هر ساله باعرضه مدل های جدید به بازار لازم است تا تجهیزات جانبی آن نیز به سرعت روانه بازار فروش گردند. رویال کاور با عرضه جدیدترین مدل های قاب گوشی برای آیفون ، این محصولات را با قیمت های مناسبی در اختیار مشتریان وفادار گرامی خود قرار می دهد.

برای مشاهده مدل ها و خرید کافیست به صفحه « خرید قاب گوشی آیفون  » مراجعه نمایید.

رویال کاور در تمام دوران فعالیت خود در زمینه فروش لوازم جانبی موبایل ، کیفیت را رمز موفقیت خود قرار داده است. شما می توانید محصولات باکیفیت را در سریع ترین زمان خریداری نمایید.

شارژر گوشی ،، اسپیکر ،، باتری گوشی ،، فلش و رم ،، پاور بانک

سایر برندهای قاب گوشی در رویال کاور:

،، خرید قاب گوشی هواوی ،، خرید قاب گوشی سامسونگ ،،  خرید قاب گوشی شیائومی ،، خرید قاب گوشی نوکیا و ..

قاب RC 418 – SOLID COLOR

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
70,000 تومان

قاب ژله ای RC 409 – ANTI SHOCK

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
55,000 تومان

قاب عروسکی RC 408 – MILK COFFE

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
75,000 تومان

قاب RC 405 – MATTE SHOCKPROOF

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
60,000 تومان

قاب طرح دار RC 400 – BTS

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
60,000 تومان

قاب طرح دار RC 395 – HI BUNNY

آیفون - IPHONE
سامسونگ - SAMSUNG
شیائومی - XIAOMI
60,000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *