مقالات

مشخصات کابل فست شارژ استاندارد چیست؟

مشخصات کابل فست شارژ

قابلیت فست شارژ یکی از به روزترین امکاناتی است که برای گوشی‌های اندروید و ios در نظر گرفته شده است. این ویژگی موجب می گردد تا شما در کوتاه ترین زمان ممکن (کمتر از نیم ساعت) گوشی خود را شارژ نموده و ساعت ها از آن استفاده کنید. بهتر است قبل از خرید ، با مشخصات کابل فست شارژ استاندارد آشنا شوید تا در هنگام خرید آن متضرر نگردید. در ادامه این ویژگی ها را مورد بررسی قرار می دهیم:

مشخصات کابل فست شارژ استاندارد

تکنولوژی فست شارژ یا شارژ سریع ، امکان شارژ کردن باتری گوشی های هوشمند را با سرعتی بیشتر از حد نرمال (معمولی) فراهم می‌آورد. این تکنولوژی موجب گردیده تا با کاهش بازه زمانی شارژ ، راندمان استفاده از گوشی به میزان زیادی افزایش یابد.

سازگاری با مدل گوشی

در اکثر مدل‌های اخیر گوشی‌های اندروید و ios ، قابلیت فست شارژ یا Quick Charge وجود دارد. اگر گوشی شما جزء مدل‌های قدیمی‌تر سامسونگ ، آیفون یا شیائومی است باید از پشتیبانی تلفن همراه خود از این خصوصیت مطمئن شده و سپس اقدام به خرید کابل نمایید. از دیگر مواردی که باید به آن توجه نمایید، میزان ولتاژ ورودی باتری شماست! به طور مثال اگر باتری شما جریان ورودی 3 آمپر دارد، کابل هم باید بتواند این جریان را از خودش عبور دهد.

مشخصات کابل فست شارژ

قدرت انتقال بالای جریان برق

مقاومت الکتریکی پایین و بالا بودن کیفیت انتقال جریان برق ، مهم ترین ویژگی یک فست شارژ استاندارد است. متاسفانه در بازار محصولات فیک مشاهده شده که به نام کابل های فست شارژ فروخته شده اما قدرت انتقال جریان برق با نمونه های ساده و قدیمی تر هیچ تفاوتی ندارد. پس در هنگام خرید حتماً به برند سازنده توجه کرده و آن را از یک فروشگاه معتبر تهیه نمایید.

ایمن بودن کابل فست شارژ

در اکثر کابل های فست شارژ پیشرفته، تراشه هوشمندی درون کانکتور گنجانده شده است که هدف از کارگذاری آن، شارژی ایمن است. این تراشه از باتری دستگاه شما در برابر آسیب‌هایی مانند داغ شدن بیش از حد، نوسان ولتاژ و جریان اضافه، اضافه‌بار، نوسانات کوتاه و … محافظت می‌نماید.

از دیگر مشخصات کابل فست شارژ استاندارد، عدم وجود قطع و وصلی در سیم است. اگر سیم از اتصالات درستی برخوردار نباشد، باتری دچار آسیب دیدگی شده و پس از مدتی با اُفت عملکرد آن مواجه خواهید شد.

جنس سیم کابل و کانکتورهای آن

یکی از مهم ترین مشخصات کابل فست شارژ ، جنس متریال آن نسبت به نمونه های ساده است. در هنگام طراحی و ساخت این نوع از کابل شارژها به نکاتی توجه شده که در ذیل به آن اشاره می نماییم:

جلوگیری از اکسیدشدگی کانکتورها

برای حفاظت کانکتورهای کابل از واکنش اکسیداسیون، استفاده از متریال جدیدتری نظیر روی مورد توجه قرار گرفته است.

مقاومت در برابر پارگی

پوششی از جنس نایلون یا پی وی سی با بافتی مقاوم در برابر خم شدگی ، کشش و پارگی ، کیفیت ظاهری این نوع از کابل های شارژر را به میزان قابل توجهی بالا برده است.

طول سیم

طول سیم نسبت به نمونه های قدیمی تر تغییر چندانی نداشته و هنوز هم طراحان و سازندگان بر این اعتقاد استوارند که نباید طول سیم شارژ از حد مجاز بیشتر باشد زیرا استفاده از گوشی در حین شارژ آسیب های جدی را به مغز انسان وارد می سازد.

استفاده از فناوری USB 3 

به کارگیری فناوری USB3 ، یکی از مشخصات کابل فست شارژ است که مورد استقبال طرفداران این قابلیت قرار گرفت. این ویژگی برای افرادی که ساعات زیادی را به تبادل اطلاعات میان گوشی و لپ تاپ خود اختصاص می دهند ارزشمند است. زیرا با بالاترین سرعت خواهند توانست دیتاهای خود را منتقل ساخته و در وقت و زمان خود صرفه جویی نمایند. به طور مثال سرعت انتقال داده با استفاده از کابل فست‌شارژ برند سامسونگ با سرعتی معادل 480 مگابایت بر ثانیه انجام می‌شود؛ این سرعت به شما کمک می‌کند فایل‌های بزرگ شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن جابجا گردند.

برندهای مطرح در زمینه تولید کابل فست شارژ

برندهایی همچون سامسونگ، Anker ، Aukey ، بیسوس، شیائومی و … جزء شرکت‌های معروف و معتبر سازنده این نوع از کابل های شارژ هستند که با اطمینان می توان آن ها را خریداری نمود.

فروشگاه بزرگ اینترنتی رویال کاور – عرضه انواع قاب گوشی

رویال کاور را می توان جزء برترین فروشگاه‌های عرضه لوازم جانبی موبایل دانست، زیرا رضایت مشتریانمان مهر تأییدی بر نحوه عملکرد ماست! عوامل این مجموعه هدف خود را بر عرضه تجهیزات باکیفیت قرار داده اند در عین حال که این محصولات از قیمت‌های مناسبی برخوردار باشند.

همگام سازی تجهیزات جانبی با مدل های جدید برندهای مطرح بازار ، از دیگر اهداف رویال کاور است. جالب است بدانید با ورود هر مدل گوشی جدید به بازار درصدد هستیم تا در سریع ترین زمان ممکن ، تجهیزات جانبی آن را با قیمت های ایده آل و مناسب عرضه نماییم.

از محصولات متنوع ما دیدن فرمایید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *