مقالات

هدست و هدفون چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟ هدست‌های گیمینگ یا هدفون ؟ کدامیک بهترند؟

تفاوت هدست و هدفون

شاید در نگاه اول شباهت ظاهری میان هدست ها و هدفون ها موجب گردد تا نتوان فرقی میان این دو دستگاه قائل شد. در حالیکه اینگونه نیست! بهتر است قبل از اقدام به خرید، از تفاوت هدست و هدفون آگاه گردید تا براساس نیاز خود یکی از آن ها را تهیه نمایید.

تفاوت هدست و هدفون در چیست؟

تعریف دستگاه هدست

هدست مجموعه ای از هدفون های مجهز به میکروفون است. میکروفون هدست ممکن است یک میکروفون بوم مانند باشد که می توان آن را به دلخواه جابجا کرد و در موقعیت های مختلف قرار داد. یا ممکن است دارای یک میکروفون درون خطی باشد. این نوع میکروفون به سیمی متصل می شود که هدست را به کامپیوتر یا دستگاه دیگری متصل می نماید.

هدست ها برای طیف وسیعی از مصارف، ایده آل هستند. آن ها یک گزینه عالی برای ارتباطات صوتی از طریق IP نظیر اسکایپ و بازی های آنلاین به شمار می روند. با یک هدست، بازیکنان در حین بازی یک موقعیت شنیداری جذاب را تجربه خواهند کرد!

تعریف هدفون 

در ساده ترین شکل یک جفت هدفون، دو بلندگوی ساده است که به یک باند متصل شده و در بالای سر کاربر قرار می گیرد. این بدان معنی است که بلندگوها مستقیماً روی گوش قرار می گیرند. اگر به دنبال یک منبع صدای فوق العاده هستید ، هدفون ها لذت منحصر به فردی از شنیدن موسیقی دلخواه را برای شما فراهم می آورند!

اغلب افرادی که از هدفون ها استفاده می کنند، دیگر علاقه ای به شنیدن موسیقی از اسپیکرهای سنتی ندارند. زیرا این اسپیکرها با لرزش درآوردن مولکول های هوای محیط ، صدا را چند برابر می نمایند. در مقابل، هدفون ها فقط مقدار نسبتاً کمی از هوا را در اطراف گوش شنونده حرکت می دهند. این کار به ایجاد یک صحنه صوتی محدودتر و شخصی تر کمک می کند. هدفون ها معمولاً حذف نویز بهتری نیز ارائه می دهند. آن‌ها به عنوان نوعی عایق شنوایی عمل می کنند و صداهای مزاحم خارج را مسدود می نمایند.

تفاوت هدست و هدفون

 

تفاوت هدست و هدفون به طور خلاصه :

         هدست = میکروفون متصل           

  هدفون = بدون میکروفون متصل

آیا یک گیمر هستید؟ یا علاقه شدیدی به بازی های کامپیوتری دارید؟

اگر پاسختان مثبت است باید به سوال زیر نیز پاسخ دهید؟

شناختی از هدست های گیمینگ دارید؟

هدست های گیمینگ چیستند؟

براساس نحوه بازی که انتخاب می کنید (تک نفره یا کوآپ) به یکی از مدل های هدست های مخصوص گیم نیاز خواهید داشت.

هدست های گیمینگ می توانند سیمی یا بی سیم باشند و مدل های بی سیم معمولاً هزینه بیشتری دارند. می‌توانید از بلوتوث هدست بی‌سیم برای اتصال به پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس سری ایکس و اس ، کنسول‌های نسل آخر و اکثر دستگاه‌های تلفن همراه استفاده کنید

بلوتوث در چند سال گذشته پیشرفت‌های زیادی داشته است، اما اتصالات بی‌سیم اختصاصی عموماً کیفیت صدای بهتر، پاسخ سریع‌تر و سیگنال قوی‌تر را ارائه می‌دهند. اتصالات بی سیم اختصاصی معمولاً فقط برای یک کنسول یا یک رایانه شخصی طراحی شده اند.

هدست گیمینگ

دلایل خرید هدست مخصوص گیم – تفاوت هدست و هدفون در زمان بازی

اصلی ترین دلیلی که گیمرها ، هدست مخصوص بازی (Xbox One یا PS5) را انتخاب می کنند اینست که میکروفون و هدست را یکجا در اختیار خواهند داشت. شما می‌توانید یک هدست جداگانه بخرید و یک میکروفون ایستاده را به پیراهن خود وصل کنید اما چرا وقتی هدست‌های بازی باکیفیت زیادی در دسترس هستند، این کار را انجام دهید؟ میکروفون جداگانه یعنی حمل اتصالات اضافی!

برخی از افراد معتقدند ؛ از آنجایی که هدفون‌ها فقط روی یک عملکرد اصلی تمرکز می کنند: « کیفیت صدای عالی » پس می توان گفت یک هدفون پخش کننده اختصاصی موسیقی صدای فراگیر و باکیفیت تری را نسبت به یک هدست بازی ارائه خواهد داد. از این رو داشتن هدفون را در هنگام بازی به هدست ترجیح می دهند.

این موضوع در چند سال اخیر صحت داشت اما اکنون کیفیت میکروفون و کیفیت صدای هدست های بازی به حدی افزایش یافته است که دلیلی وجود ندارد که از خرید یک هدست بازی دست بکشید. هدست های بازی به گونه ای طراحی شده اند که به شما امکان می دهند صدای فراگیر صوتی و مجازی را بشنوید. البته برای رسیدن به کیفیت موردنظر باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

تفاوت هدست و هدفون

 

سایر مزایا

مسدود کردن صداهای خارجی 

وقتی در حال انجام یک بازی هستید، هیچ چیز آزاردهنده‌تر از شنیدن موسیقی از اتاق دیگر، صدای تلویزیون یا افرادی که در اطراف صحبت می‌کنند، وجود ندارد! هرچه سعی کنید به این اصوات توجهی نکنید باز هم حواس شما پرت خواهد شد!

بسیاری از هدست‌های بازی دارای قابلیت حذف نویز هستند که از میکروفون‌های کوچکی استفاده می‌کنند که به صدای بیرون اطراف شما گوش می‌دهند. سپس این نویزها توسط ریزتراشه های موجود در هدست بازی تجزیه و تحلیل می شوند و یک سیگنال متقابل تولید می شود که نویز را خنثی می کند. با استفاده از گوش کاپ های عایق صدا که یک مهر و موم قوی در اطراف گوش شما ایجاد می کنند، صدای بیرون مسدود می شود.

کیفیت صدای برتر 

هدست های گیمینگ صدایی برتر، واضح و شفاف را نسبت به نمونه های سنتی ارائه می دهد. بازی های امروزی نیاز به حرکات دقیق و سریع دارند که شنیدن به موقع می تواند کمک کننده باشد. برای شنیدن صدای ردپا ، شلیک گلوله ، حرکات اکشن و … در هنگام بازی نیاز به یک قابلیت در هدست است : « صدای فراگیر »

این قابلیت یک تجربه شنوایی بسیار واقع گرایانه ایجاد می کند که به شما امکان می دهد صداها را از زوایای مختلف بشنوید.

ارتباط تیمی 

همانطور که قبلاً بیان شد وجود میکروفون یکی از اصلی ترین تفاوت هدست و هدفون است. هدست‌های گیمینگ دارای یک میکروفون داخلی هستند که به شما امکان می‌دهد با دوستان یا هم تیمی‌های خود در حین بازی آنلاین ارتباط برقرار کنید.

این موضوع در بازی های تیمی مانند Overwatch که حرکات مبتنی بر تیم است، اهمیت دارد. در بازی‌های تیمی، ارتباط مداوم با هم تیمی‌های خود بسیار مهم است. با یک هدست بازی، همیشه با تیم خود در ارتباط خواهید بود و به شما امکان می دهد تصمیمات مهمی بگیرید و استراتژی ها را هماهنگ کنید، که می تواند تفاوت بین برد و باخت باشد!

نتیجه گیری درباره تفاوت هدست و هدفون 

اکنون با شناخت قابلیت ها و امکانات میان هدست و هدفون می توانید بهتر تصمیم خود را در مورد خرید هریک بگیرید! اگر گیمر هستید ، هدست را انتخاب کنید. اما اگر شنیدن تمامی جزئیات موسیقی برایتان اهمیت دارد، هدفون انتخاب مناسب تری می باشد!

رویال کاور ؛ انتخاب اول شما خواهد شد! فقط کافیست یک بار خرید کنید.

انواع قاب گوشی و جدیدترین لوازم جانبی موبایل را در سایت رویال کاور خواهید یافت! قیمت های استثنایی و باورنکردنی محصولات شما را شگفت زده خواهد کرد!

برای خرید قاب گوشی ، برند موردنظر خود را انتخاب نمایید!

خرید قاب گوشی آیفون  ،، خرید قاب گوشی سامسونگ ،،  خرید قاب گوشی هواوی ،، خرید قاب گوشی شیائومی ،، خرید قاب گوشی نوکیا و

سایر تجهیزات جانبی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *